גלריה מיממה מטלטלת של שלוחי חב"ד באירופה

500 שלוחי חב"ד באירופה המתינו היום שלוש שעות על הגבול שבין רוסיה לבלרוס, בין עיירת ליובאוויטש לעיירת ליאזנא. בעקבות התערבותו של רבה של רוסיה התאפשר לשליחים לעבור הלאה לעיירות ליאזנה וליאדי • צפו בגלריה סוחפת

יממה מטלטלת של 500 שלוחי חב"ד באירופה: הדקות שהצטברו לכשלוש שעות על הגבול שבין רוסיה לבלרוס, בין עיירת ליובאוויטש לעיירת ליאזנא – נצרבו בלבם של 500 שלוחי חב"ד באירופה, שהגיעו להשתתף בכינוס היסטורי ומיוחד של השם "כינוס השלוחים האירופאי", אליו הגיעו שלוחים מ-35 מדינות שונות באירופה, ונערך בימים אלו במוסקבה בירת רוסיה.

הדרמה שהתחוללה על הגבול, סחפה אחריה גם אלפי חסידי חב"ד ומקורביהם של 500 השלוחים, שעקבו בדריכות רבה והתפללו להצלחת המשך המסע – מסע שלמעשה סוגר מעגל שנפתח לפני 25 שנה בדיוק, עת ביקש הרבי מליובאוויטש זי"ע לעשרות השלוחים שהגיעו אז לכינוס דומה למוסקבה – לנסוע לבקר בעיירות 'ליאזנא' ו'ליאדי', ערש חסידות חב"ד, בעיירות בהם גדל ופעל בעל התניא והשו"ע רבי שניאור זלמן מלאדי זי"ע, מייסד חסידות חב"ד.

השלוחים הגיעו לגבול, לאחר נסיעה קצרה מעיירת 'ליובאוויטש' המפורסמת, שם התפללו על הציונים הקדושים של הרבי הצמח צדק זי"ע ובנו הרבי המר"ש זי"ע – להצלחתם של השלוחים, מקורביהם ובני משפחתם, בגשמיות וברוחניות. מעמד התפילה באוהל הקדוש הונחה ברגש רב ע"י יו"ר הכינוס הרה"ח ר' משה קוטלרסקי, המשיך באמירת כל ה"מענה לשון", ניגוני בעל התניא ובקריאת ה"פ"נ הכלל" ע"י רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, שקולו נשנק מבכי כמה פעמים במהלך קריאת הפ"נ על הציונים הקדושים.

היות והגבול בין שתי המדינות, הוא לא גבול רשמי, מיענו שוטרי הגבולות להעביר את השלוחים ממדינה למדינה. השלוחים פעלו כפי שתמיד היו חסידים פועלים בשעה כזו, והחלו בשירה חסידית סוחפת כפי מאמר הבעל שם טוב הקדוש: "כי בשמחה, תצאון", עם השמחה אפשר לצאת מכל מצב. ולאחר השתדלותו של רבה של רוסיה בחלונות הגבוהים, הגיעה הוראה ישירה משם לגבול והשיירה יצאה בשמחה עצומה להמשך המסע המרגש שקיבל כעת משמעות נוספת ומחוזקת.

השלוחים הגיעו אכן לעיירת 'ליאזנא'. על יד קבר אחים, בו נקברו 1,700 יהודים הי"ד שנרצחו במלחמת העולם השניה ע"י הנאצים ימ"ש – נאמרו תפילות ושירי רגש של בעל התניא. נשיא בלרוס שלח את סגנו עם ברכה מיוחדת לרגל הכינוס. משם המשיכו לעיירת 'ליאדי', וגם במקום בו נמצא קבר אחים נערכה תפילה גדולה ומרגשת. היום יוצאים השלוחים בטיסה לעיר 'אלמא-אטא' שבקזחסטאן, לכבוד היארצייט של המקובל רבי לוי יצחק, אביו של הרבי מליובאוויטש זי"ע.

צילום: יחזקאל איטיקין

השארת תגובה