איזה הוא עשיר: הונו של ביל גייטס – 90 מיליארד

הונו של איש העסקים האמריקאי ביל גייטס צמח בשנה האחרונה ב-15 מיליארד דולר והגיע להון שיא של 90 מיליארד דולר, מה שהופך את גייטס לאיש העשיר ביותר בעולם • במקום השני בעליה של רשת 'זארה' עם 77 מיליארד דולר

ביל גיטס (צילום: ויקיפדיה)
ביל גיטס (צילום: ויקיפדיה)

לא מפסיק להתעשר: הונו האישי של המיליארדר האמריקני טיפס ביום שישי האחרון והגיע לשיא של כ-90 מיליארד דולר. התודות לחברת הרכבות הלאומית של קנדה ולחברת Ecolab שמניותיהן רשמו עליות נאות בסוף השבוע.

כעת, ביל גייטס, מייסד ענקית התוכנה מיקרוסופט, נהנה מביסוס מקומו כאיש העשיר ביותר בעולם. הבא אחריו, אמנסיו אורטגה, איש העסקים הספרדי ובעליה של רשת האופנה העולמית 'זארה',  שהונו האישי מוערך רק ב-77 מיליארד דולר.

הונו של האיש העשיר ביותר בעולם מורכב ממזומן וממניות במספר חברות, בהן כמוב מיקרוסופט. מתחלת השנה טיפס הונו של המיליארדר ב-15 מיליארד דולר, והונו כעת שווה ערך ל-0.5% מהתמ"ג האמריקאי.

למרות הונו הרב או יתכן בגלל, מתעקש ביל גיטס שכסף זה לא הכל בחיים. גייטס נחשב לאחד הנדבנים הגדולים ביותר בעולם. קרן ביל ומלינדה גיטס תומכת בעיקר במדינות העולם השלישי באפריקה, בפעולות כמו ניקוי מים ומיגור המלריה.

בניו של גיטס לא ייהנו מכל הונו של אביהם, שכן זה יצר יחד עם חברו וורן באפט את "יוזמת הנתינה", במסגרתה מתחייבים מיליארדרים לתרום לפחות חצי מהונם. באפט עצמו, מסתפק רק ב-66.6 מיליארדי הדולרים שלו, שמייצבים אותו במקום השלישי בדירוג המיליארדרים.

השארת תגובה