צפו: דיון סוער בוועדת החינוך על החינוך החרדי בחיפה

דיון סוער התקיים היום בוועדת החינוך של הכנסת, סביב בית הספר החרדי בחיפה. נציגי דגל התורה וש"ס העלו טענות חמורות ותקפו בחריפות את ראש העיר יונה יהב. יעקב אשר: "התנהלות אנטי חרדית"

חיפה
חיפה

ועדת החינוך בראשות חה"כ יעקב מרגי (ש"ס) התכנסה לדיון מיוחד על סערת בית הספר נתיבות משה בקרית שמואל בחיפה, בית הספר שמשתייך לחינוך העצמאי בו לומדים קרוב ל-400 תלמידים, לדברי ההורים, בתנאים שאינם מתאימים למוסד חינוכי ועיריית חיפה אומרת כי הם "פועלים על פי ערכי השוויון ולא מטפלים במבנים של החינוך החרדי", בעקבות כך הודיעו המורות והתלמידים כי לא יפתחו את שנת הלימודים. הבוקר התכנסה ועדת החינוך בהשתתפות כל חברי הכנסת מטעם דגל התורה.

ח"כ יעקב אשר אמר בדיון "לא יאומן איך שבכזה דיון מורכב שולחים שני יועצי תקשורת שאחד מהם – תפקידו למכור את הסיפור לחרדים. איפה מהנדס העיר? איפה ראש העיר? הנושא מבחינתו הוא פוליטי לחלוטין! הנושא הזה עמד להיות מוסדר על ידי מצנע, האם הוגשה בקשה מעיריית חיפה למשרד החינוך להסדרת העניין?

"14 שנה מתנהל עניין אלמנטרי, לקבלת מקום סביר ולא מעבר. יש פה התנהלות אנטי חרדית שנועדה להצר את רגלי ההורים והילדים. הווירוס שיש ליונה יהב הוא נגד החרדים, כשגם שהוא נותן להם זה במסגרת 'יכה יוסי את יוסי'. יש פה יועץ לענייני חרדים? בוא תייעץ לנו מה לעשות, היית מוכן שילדיך ילמדו בכזה מקום?"

גם ח"כ אורי מקלב אמר "אין כזה בית ספר בכזה מצב בכל הארץ! מדובר בעירייה גדולה וחזקה שנישלה את בית הספר מכל הפתרונות שהיו. כל פעם יש תירוץ אחר. ממה נפשך, או שיש כאן כשל מקצועי של ראש העיר למתן פתרון וראוי שיפרוש ויניח את המפתח, או שאכן מדובר בהתנכלות ובאות קין של אפליה".

יו"ר הוועדה יעקב מרגי (ש"ס) אמר: "לאחר בדיקה משפטית, תשובתו של יונה יהב במכתבו אליי לא נכונה מבחינה חוקית ומשפטית. הוא מחוייב על פי חוק למצוא פתרון. צריך לחשוב על וועדה קרואה לחיפה, היא כשלה בתחום החינוך. אני מנסה להגן עליכם מהמבוכות שלכם ואתם פשוט מתחפרים. במקום יועץ פוליטי, חבל שלא באתם לכאן עם יועץ משפטי טוב. אפילו במחשבה העקומה של העירייה אני לא רואה פתרונות.

מרגי הוסיף: "אני לא יכול לצעוק כמו חבריי גפני ואשר, אבל המסקנה ברורה וצועקת: ההתנהלות זה על הרקע שלא תמכו בו בבחירות"

אחת האמהות מוועד ההורים של בית הספר חנה קושלביץ, אמרה ל"כל הזמן": "לא נפתח את שנת הלימודים הקרובה, אנחנו מתחננים לשבת וללמוד בלשכת ראש העיר עד סידר לנו מקום לימודים נורמאלי. איך פוליטקה קשורה לילדים? אנחנו משלמים מיסים מגיע לנו גם מקום לימודים".

השארת תגובה