נחשף: עופות נגועים בסלמונלה משווקים בישראל

מסמך רשמי של ד"ר אליעזר נילי, אחראי מערך המשחטות במשרד החקלאות עד לפני 3 שנים, חושף כי בישראל משווקים עופות נגועים בסלמונלה, בזמן שאלה נפסלים לשיווק באירופה

בשר עוף (אילוסטרציה)
בשר עוף (אילוסטרציה)

לא רק בקורנפלקס ובטחינה: משמך שנחשף הערב (ראשון) בחדשות 2 מוכיח – משחטות העופות בארץ משווקים עופות נגועים בסלמונלה, בזמן שעופות דומים נאסרים לשיווק באירופה.

המסמך נחשף בעקבות תביעה שהוגשה לאחר תחקיר אחר שערכו בחדשות 2. במהלך התחקיר העידו פקחים מהשירותים הווטרינרים לפעילי ארגון "אנונימוס" על ליקויים חמורים ונהלים מקלים. בין העדויות שנחשפו עלה, כי במידה ומתגלה בעופות סלמונלה הם נפסלים לייצוא, אך משווקים בישראל. "במדינת ישראל יש 60-70% סלמונלה. מלא סלמונלה בישראל", הסבירה וטרינרית לפעילי הארגון.

בעקבות התחקיר הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד משחטת "עוף הגליל". המשחטה השיבה בחוות דעת של ד"ר אליעזר נילי, שהיה אחראי על כל מערך המשחטות עד לפני שלוש שנים מטעם משרד החקלאות.

בחוות הדעת כתב נילי כי אכן מדובר במדיניות מוכרת בארץ: "פסילת משלוח בשר לייצוא לקהילה האירופית, עקב זיהוי נוכחות סלמונלה ברמה של מעל 10%, אינה מחריגה את המשלוח לשיווק בישראל, בה, לצערנו, הרמה הממוצעת המותרת גבוהה יותר".

בחדשות 2 ציינו, כי מבקר המדינה המליץ לפני מספר חודשים למשרד הבריאות לשנות את המדיניות, להחמיר את הסטנדרטים – ולסמן אזהרות על גבי האריזות של המוצרים הנגועים בחיידק, על מנת לעדכן את הציבור.

השארת תגובה