בוטלה האגרה בגין הזמנת שירותי כיבוי

במסגרת התקציב אושר תקציב שיאפשר את תיקון התקנות לביטול האגרה, אותה נאלצו לשלם אזרחים כאשר התרחש אירוע שריפה • בנוסף, עסקים אשר רמת סיכוני האש בהם נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק בהסתמך על הצהרה בלבד

שריפה במאה שערים קרדיט: סוכנות הידיעות חדשות 24  (5)
שריפה במאה שערים קרדיט: סוכנות הידיעות חדשות 24 (5)

במסגרת חוק התקציב וחוק ההסדרים, שאושר ביום חמישי האחרון בממשלה, אושרה גם הרפורמה של המשרד לביטחון הפנים, משרד האוצר ורשות הכבאות וההצלה להקלה כספית משמעותית על עסקים במדינת ישראל. בנוסף, אושרה יוזמת השר ארדן לביטול התשלום של האזרחים בגין הזמנת שירותי כיבוי והצלה

במסגרת הרפורמה, החל משנת 2017 בכפוף לתיקון חוק רישוי עסקים, יוכלו עסקים אשר רמת סיכוני האש בהם נמוכה לקבל רישיון עסק בהסתמך על הצהרה כי מלאו אחר דרישות רשות הכבאות. עסקים אלה כמו גם נכסים נוספים שאינם טעוני רישוי לא יידרשו עוד לביקורת כבאות או לתשלום אגרה. רפורמה זו תקל על עסקים בעלי רמת סיכוני אש נמוכה, ובמקביל תאפשר לרשות הכבאות להתמקד בפיקוח ומתן שירות יעיל יותר לעסקים ונכסים שרמת הסיכון באש מהם בינונית וגבוהה.

בנוסף, אושר תקציב שיאפשר את תיקון התקנות לביטול האגרה, אותה נאלצו לשלם אזרחים כאשר התרחש אירוע שריפה. את המהלך לביטול האגרה יזם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן לפני מספר חודשים לשם הקלה על הציבור.ביטול התשלום עבור שירותי כבאות והצלה נועד לתקן את המצב כיום, כאשר אזרח שמתקשר לשירותי הכבאות וההצלה ומדווח על שריפה, נאלץ לשלם את האגרה.

ההחלטה תקל גם עם אזרחים שביתם נשרף ונגרם להם נזק כלכלי גדול – ואין באפשרותם לשלם את האגרה וכיום נאלצים גם לשאת בתשלום עבור שירות הכיבוי שהוזמן עבור ביתם. כיום התשלום לאזרח עבור שירותי כבאות והצלה נע בין מאות לאלפי שקלים ותלוי במספר פרמטרים כגון מספר הכבאיות שהגיעו לזירה, המרחק של הבית שנשרף מתחנת הכיבוי, כמות המים ועוד.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר, "אני מברך על ההחלטה החשובה. המהלך הזה יחסוך לבעלי העסקים מאות שקלים ואף יותר בכל שנה. העסקים הקטנים הם מנוע הצמיחה של המשק הישראלי וצריך להקל עליהם היכן שאפשר". השר התייחס לביטול האגרה, "פעולות הכיבוי והחילוץ שמבצעת רשות הכבאות וההצלה הוא שירות ציבורי חיוני שעל המדינה לספק לאזרחים ללא תשלום. עלינו להקל על אותם אנשים שביתם עלה באש או שדיווחו על שריפה – ולא להקשות עליהם עם תשלום נוסף עבור הזמנת שירותי הכיבוי".

מ״מ נציב כבאות והצלה טפסר בכיר שמעון בן-נר: ״הרפורמה תחסוך לאזרחים הוצאה ישירה של 98 מיליון ש״ח ועוד סכום כפול של הוצאות עקיפות בגין אישורים שונים״.

 

 

השארת תגובה