יותר גרוע מבני ברק: החנויות באלעד ייסגרו ב-9 בערב

חוק עירוני חדש בעיריית אלעד: בניסיון להילחם בנוער הנושר שמסתובב בעיר בשעות הערב הוחלט כי החנויות יחויבו לסגור ב-9 בערב • התושבים מתמרמרים, "אפילו בבני ברק החנויות נסגרות ב-11 בלילה"

 ראש העיר אלעד ישראל פרוש
ראש העיר אלעד ישראל פרוש

יותר גרוע מבני ברק: בניסיון להילחם בנוער הנושר שמסתובב בעיר בשעות המאוחרות של הלילה, החליטו בעיריית אלעד לאסור על פתיחת עסקים אחרי השעה 21:00.

במכתב שהפיצה יחידת האכיפה העירונית של העיר אלעד לבעלי עסקים בעיר נכתב כי בימים ראשון עד רביעי יאסר על בתי העסק להיות פתוחים בין השעות 21:00 בערב עד השעה 6:00 בבוקר. בימי חמישי ובמוצאי שבתות יותר לבתי העסק לפתוח את החנות השעה 22:00. חנויות הספרים והסופרמרקטים הוחרגו מהחוק והותר להן לפתוח עד השעה 23:00 בלילה, בכל ימות השבוע. 

במכתב נכתב כי "בכוונת העירייה לבצע אכיפת החוק, תוך שימת דגש על בעלי עסק שיגמרו הפרעה ומטרד לסביבה. כמו כן, עד א' אלול תתבצע אכיפה רוחבית נגד בתי עסק שיימצאו פתוחים לאחר חצות".

הסיבה להצעת החוק, נוער שוליים מסתובב ברחובות בשעות הלילה. סגירת החנויות בשעה מוקדמת תנטרל לנערים את "מרכזי מוקדי הבילוי" שלהם. תושבים רבים באלעד זועמים על ההחלטה. לטענתם מדובר בגזר דיין לעסקים הקטנים בעיר, שכן רבים מתושבי העיר חוזרים מעבודתם מחוץ לעיר רק בשעות הערב.

לדברי התושבים, סגירת החנויות לא תוביל לפתרון בעיית הנוער הנושר בעיר, שכן הם ימצאו מוקדי בילוי חדשים. תושבים רבים ציינו כי אפילו בבני ברק החנויות נסגרות רק ב- 23:00 בלילה. 

השארת תגובה