עילה לפיטורים: סייע לנפגעים בפיגוע טרור

הרשות הפלסטינית פיטרה רופא שסייע למשפחת מרק, דקות לאחר פיגוע הירי בו נרצח הרב מיכאל מרק ז"ל ואשתו נפצעה באורח קשה • שרת המשפטים אילת שקד: אפנה למזכ"ל האו"ם • וגם: עדכון מצבה של הפצועה חוי מרק

מיקי מרק (צילום איציק כהן)
מיקי מרק (צילום איציק כהן)

יוחאי דמרי יו"ר מועצת דרום הר חברון פירסם הבוקר כי האזרח הפלסטיני שהגיש עזרה והגן על ילדי משפחת מרק בדקות שלאחר פיגוע הירי, פוטר מעבודתו ברשות הפסלטינית.

"בתוך החושך של הפיגוע, פעלו שני תושבים ערבים וסייעו בחילוץ והצלה של המשפחה עד להגעת הכוחות הישראלים (במשך כעשר דקות לערך) לפעולות אלו חשיבות של ממש במניעת נזק קשה יותר ובתוצאות חמורות יותר.

הראשון הגיע למקום שניות לאחר האירוע והחל בפעולות לפתיחת הדלתות עם ג'ק, לשחרור והוצאת הילדים וכן שחרור חגורת הבטיחות שחנקה את אם המשפחה. בהמשך שמר על הילדים במכוניתו ודאג שאף אחד לא יפגע בהם או יחטוף אותם וזאת למרות עשרות המכוניות שעברו בסביבה, איימו עליו ודרשו ממנו במפגיע להפסיק לטפל ביהודים. בעקבות כך פוטר מעבודתו".

דמרי סיפר כי הרופא פנה אליו בבקשה לסיוע בקבלת אישורי עבודה בישראל: "נפגשתי איתו והלה ביקש ממני לסייע לו בהסרת מניעת רישיון העבודה. לאחר מספר דקות הגיע למקום גם רופא שהיה בדרכו לירושלים. הרופא העניק טיפול ראשוני לפצועים והמשיך בדרכו עם הגעת כוחות ההצלה.

פניתי השבוע במכתב לשר הביטחון לסייע במתן אישורי עבודה לשניים. נפגשתי איתם, אני מכיר את הקשיים האובייקטיביים, אך סבור שבמקרים אלו חובתנו כעם יהודי להוקיר תודה לאותם אנשים המתנהגים כבני אדם וכמצופה מהם במקרים אלו.

דווקא בעת הזו יש לחזק את הכוחות החיוביים ולהעביר מסר ברור כי התנהגות נורמטיבית וחיובית, תגרור גם מאתנו תגמול נורמטיבי וחיובי."

שרת המשפטים שקד שביקרה היום בהר חברון הודיעה כי תפנה למזכ"ל האו"ם בנקי מון: "בעצם זה מה שהרשות עושה למי שעוזר ליהודים פצועים. אני חושבת שטוב יעשה מזכ"ל האו"ם, אם יפנה לרשות הפלסטינית בדרישה לא להתעלל באדם שעוזר למשפחה פצועה."

בתוך כך, מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי חווי מרק, שנפגעה יחד עם בני משפחתה בפיגוע ירי בכביש 60 לפני למעלה מחמישה שבועות, מטופלת בהדסה מאז שנפצעה באורח קשה מאוד. היום עברה ניתוח ראש ומצבה טוב.

פרופ׳ יגאל שושן, מנהל המחלקה לנוירוכירורגיה שהשתתף בניתוח: ״הניתוח היה מורכב וקשור בפציעה הראשונית שלה בפיגוע. הוא עבר בהצלחה וחווי ערה לחלוטין ומתקשרת עם כולנו״.
משפחתה של חווי מודה מאוד לציבור על התמיכה וההתארגנות ועל התפילות לשלומה.

השארת תגובה