בעקבות 'כל הזמן' • מוזס לאזולאי: 'דאג לביטחון במירון'

בעקבות פרסום אירוע התקיפה האלימה בציון הרשב"י, שוחח אמש "כל הזמן" בשיחה משותפת עם השר אזולאי וח"כ מוזס, שהבטיחו לטפל בנושא • בעקבות כך שיגר אתמול מוזס מכתב לאזולאי בו כתב כי אין "בעל הבית" לציון ודרש לדאוג להסדרת הנושא

ח"כ מנחם אליעזר מוזס
ח"כ מנחם אליעזר מוזס

התקיפה ברשב"י: ח"כ מנחם אליעזר מוזס שיגר אמש מכתב  לשר הדתות דוד אזולאי, על אירוע התקיפה האלימה בציון הרשב"י במירון, זאת בין היתר לאחר מכתבים שקיבל מהאברכים שהותקפו, שהועברו באמצעות "כל הזמן", ולאחר שאתמול הבטיח בשיחה עם "כל הזמן", כי יטפל בנושא.

      בריונות ברשב"י – סיקור מיוחד: 

אמש, לאחר פרסום המקרה, בו הותקפו אברכים מחסידי צאנז בשבת האחרונה ברשב"י, שוחח "כל הזמן", בשיחה משותפת, עם אזולאי ומוזס, והשנים הבטיחו לטפל בנושא. מוזס אף הוסיף "אני מבקש מכל מי שנפגע מאותם בריונים ששילח מכתב ללשכתי כדי שנוכל להעביר למשטרת מחוז צפון"

אזולאי אמר: "חייבים לטפל בנושא בדיחופת, כדי שזה לא יגמר רע", השניים סיכמו בשיחה המשותפת, כי ימשיכו לטפל בנושא.

בעקבות השיחה, שיגר מוזס מכתב רשמי לאזולאי בו נכתב: "מידי שבת, נתקלים מתפללים בקברו של הרשב"י במעשי בריונות חמורים ומאיימים. ואין אל מי לפנות! אין אחראי למקום, אין "בעל בית" ואין מי שישמור על הסדר הציבורי!"

"אל לשכתי הגיע מכתב המתאר השתלשלות עניינים חמורה ביותר שהתרחשה בשבת האחרונה באתר הרשב"י. במהלך תפילת שחרית, נכנסו לאחד מבתי הכנסת שבציון, כמה אנשים והחלו להתנהג באלימות רבה ובאופן שהפחיד ואיים על המתפללים: הם גידפו, קללו, דחפו, הרביצו לנוכחים, ואיימו כי ידקרום בסכין. המתפללים ברחו יחד עם ספר התורה מבית תפילה אחד לשני, תוך שהבריונים ממשיכים לרדוף אחריהם ולבזות את ספר התורה. בדרכם דחפו ואיימו גם אדמו"ר ששהה במקום. התנהגותם זו נמשכה לאורך השבת כולה. אימתם הושלכה על אלפי הנוכחים".

מוזס אמר כי תיאורי השבת האחרונה, מהווים דוגמה אחת למקרים רבים, חוזרים ונשנים, המתרחשים באתר הרשב"י מידי שבת בשבתו, כשבאחת השבתות הגיעו פוחזים מנחל מירון, לקחו את כל החלב והעוגות שהוכן לציבור, אליהם ליער מירון לשימושם הפרטי.

8c29e8e8-cbe0-48e2-a920-1c1202ee524a

"כידוע, המקום שוקק חיים, אלפי אורחים מגיעים להתארח בכפר ועולים להשתטח ולהתפלל בקברו של הרשב"י ולצערנו נתקלים במעשי בריונות חמורים ומאיימים. ואין אל מי לפנות! אין אחראי למקום, אין "בעל בית" ואין מי שישמור על הסדר הציבורי! מקרה רודף מקרה ותלונות נערמות על תלונות כשדבר לא נעשה" המשיך במכתבו הרב מוזס וציין כי בנוסף לבעיות שתיאר, הרי שלעיתים קרובות מתרחשות באתר תקלות טכניות כמו נפילת מזגן או חשמל.

את מכתבו חותם  מוזס בדרישה לתת לכך מענה דחוף: "אני מבקש מאוד, כשר האמון על האתר, לפעול באופן מיידי ולמנות אחראי למקום שייתן מענה לכל תקלה שהיא, בין אם בתחום התחזוקה ובין אם בתחום בטחון ובטיחות המתפללים, ויפה שעה אחת קודם".

כזכור, אברכים שהותקפו במירון סיפרו ל"כל הזמן" על רגעי האימה. אחד מהם, ר' מנחם לוק, שאף ספג כסא בידו שחזר: "הרגשתי פחד נוראי". כפי שהיה ניתן לראות בתמונות שפורסמו כאן לראשונה, ידו של לוק נותרה חבולה באופן חמור גם כעבור כמה ימים מהתקיפה.

השארת תגובה