קרב הגרסאות על דיוני הקבינט: לפיד תוקף את נתניהו

יאיר לפיד הכחיש הערב את טענת נתניהו כי התקיימו דיוני קבינט על סכנת המנהרות, "הדיונים היו על המנהרות תחת רצועת עזה, לא מנהרות חוצות גדר" • לשכת רה"מ "לפיד צריך לדעת שאחריותו של חבר קבינט היא להיות בקיא בחומר שהוצג בפניו"

יאיר לפיד ובנימין נתניהו. צילום: הכנסת
יאיר לפיד ובנימין נתניהו. צילום: הכנסת

ידעו מאיום המנהרות? אחרי שאמש אמר ראש הממשלה כי התקיימו דיוני קבינט על המנהרות, תוקף היום (רביעי) יאיר לפיד, יו"ר יש עתיד וחבר הקבינט בתקופת "צוק איתן", "אם רה"מ כל כך בטוח בצדקת דרכו שיתכבד ויזרז את פרסום דו"ח מבקר המדינה".

לפיד המשיך, "מגיע למשפחות השכולות, לחיילי צהל ולתושבי עוטף עזה לדעת את האמת ולדעת כי ההנהגה ששלחה את בניהם מול פני הסכנה היא הנהגה אחראית שלומדת מטעויות והפקת לקחים ולא מתחבאת מאחורי הדלפות וסטנוגרמות. רה"מ שוב מנסה להטעות ואין זה מקרה שאף אחד מחברי הקבינט לא יוצא להגנתו".

בראיון בחדשות 2 הוסיף לפיד, "מה שראש הממשלה אומר אינו נכון. זה מדאיג, לא רק בגלל שראש הממשלה אומר דבר לא נכון אלא מפני שכל המהות של תחקיר צה"לי היא שלא מכחישים ולא מנסים לטייח ולטשטש כשיש תקלות. לא היו בקבינט דיוני עומק". לפיד הוסיף, "כי הדיונים שכן התקיימו במנהרות, היו על המנהרות שנמצאות בתוך רצועת עזה עצמה, ולא מנהרות חוצות גדר. מ-2009 יש על זה דיונים, אך בקבינט לא היו דיונים. לצוק איתן הגענו בלי תורת לחימה. אבל מאז עופרת יצוקה ברור שהמנהרות הן בעיה".

מלשכתו של ראש הממשלה הגיבו, "בניגוד מוחלט לטענות לפיד, הסטנוגרמות מראות שבשמונה ישיבות קבינט, העלו רה"מ, שב״כ ומפקדי צה״ל את איום המנהרות החוצות גדר לשטחנו.  זאת בדיוק כפי שאומרים שר הביטחון לשעבר וצה"ל. היה כדאי ללפיד לעיין למשל בתיאור עוצמת האיום של המנהרות החודרות לשטחנו, כפי שהוצג לחברי הקבינט, ובהם לפיד, בישיבות הקבינט ב:12.01.2014, 16.02.2014, 13.03.2014, 16.06.2014, 30.06.2014".

בלשכה התייחסו לטענה שהדיונים היו על המנהרות תחת הרצועה ולא מנהרות חוצות גדר, "לפיד, שהיה חבר קבינט בזמן המבצע, צריך לדעת שאחריותו של חבר קבינט היא להיות בקיא בחומר שהוצג בפניו".

השארת תגובה