אושר בטרומית: הטבות מס לישובים ביהודה ושומרון

הצעת החוק לכלול את יישובי יו"ש המאוימים ביטחונית במפת הטבות המס עברה בטרומית • ההצעה עלתה למרות התנגדות האוצר, לאחר הבטחת ראש הממשלה לסמוטריץ' לקדם את ההצעה דרך חקיקה נפרדת ולא יחד עם כל הישובים הזכאים להטבת מס

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ (צילום: ישראל ברדוגו)
חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ (צילום: ישראל ברדוגו)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) לכלול את יישובי יו"ש המאוימים ביטחונית במפת הישובים הזכאים להטבות מס.

הצעת החוק נועדה לכלול את ישובי יו"ש ברשימת הישובים הזכאים לפטור מס, לאחר שאלה לא נכללו ברשימה 403 הישובים שגובשה בוועדת הכספים. באוצר וברשות המסים התנגדו לכלול את יישובי יו"ש ברשימה. לטענתם, אין מקום להכניס שיקולים ביטחוניים במתן ההטבות מס, שמבוסס על רמת הפריפריאליות של היישוב ורמתו הסוציו־אקונומית.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' התנגד למפה שלא כוללת את ישובי יו"ש, אך הסכים להעביר את מתווה הישובים שגיבש יו"ר ועדת הכספים משה גפני, למרות הוצאת יישובי יו"ש. זאת לאחר שקיבל הבטחה מראש הממשלה שהיישובים ביהודה ושומרון יקבלו את המענה הראוי בחקיקה מבלי לתקוע את אישור המפה אשתקד.

בימים האחרונים התנהלו דיונים בין ראשי מפלגות הקואליציה סביב הצעת חוק הטבות מס יו"ש, והוחלט לעלות את ההצעה להצבעה בכנסת. ההצעה עברה ברוב של 42 תומכים מול 36 שהתנגדו. כעת ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יהיה המשך הדיון.

ח"כ סמוטריץ'  אמר לאחר ההצבעה, "עכשיו סוף סוף אפשר להגיד שבנינו את מפת ההתיישבות של מדינת ישראל. החוק הזה יאפשר לאלפי משפחות ביהודה ושומרון שסובלים יום יום מאיום בטחוני, לקבל את המגיע להם ולהיות שווים בזכויותיהם ליתר תושבי מדינת ישראל. הממשלה הלאומית מחזירה את יו"ש למפת ההתיישבות. הדרך עוד ארוכה אבל זהו בהחלט צעד בכיוון הנכון. אני רוצה להודות לשרים בנט, אריאל ושקד שגיבו ותמכו במהלך שאלולי תמיכתם לא היינו מביאים את ההישג".

 

 

השארת תגובה