אביו של ישי: "לא יתכן שכל שליסל על הכוונת"

אלעזר שליסל, אביו של ישי התראיין הערב והתייחס למעצר של בני המשפחה "אחרי שפישלו שנה שעברה הם מנסים להראות שהם עושים משהו" • על בנו ישי, "מאז הרצח לא מדבר איתו" • "מעריץ את גדלות הנפש של משפחת בנקי"

ישי שליסל 3
ישי שליסל 3

אליעזר שליסל, אביו של ישי שליסל,  התראיין הערב לתחנת הרדיו 103 והתייחס למעצר בנו מיכאל, בחשד כי ישי אחיו ניסה להסית אותו לרצוח במצעד שהתקיים היום.

אבי המשפחה סיפר, "המשפחה כולה על הכוונת של המשטרה, ואחד מהאחים עצור עד מחר בבוקר. הייתי בבית המשפט ולא נתנו לי לדבר איתו, אפילו לא להגיד לו שלום. יש כאן צעד משתולל של המשטרה, אחרי שפישלו שנה שעברה הם מנסים להראות שהם עושים משהו".

"אנחנו בעד שירחיקו כל מי שיתכן ויעשה משהו, אבל לא יתכן שכל מי שקוראים לו שליסל הוא על הכוונת", אמר האב. "מי שמכיר אותנו יודע שאנחנו משפחה מאוד מתונה, חוץ מהמקרה של ישי, שיכול לקרוא לכל אחד". אליעזר סיפר, "השתתפנו באבלה של משפחתה של שירה בנקי. רצינו אף להגיע לנחם בשבעה. שלחנו שליחים, אבל הם לא רצו".

כשהמראיינת שאלה, "זה קרה אצלכם בבית פעמיים אצל אותו הבן (ישי) אולי המשטרה חחששה בצדק שזה יקרה גם אצל מיכאל?" ענה האב, "מיכאל יותר רחוק ממני ביחס לאלימות. אנחנו חינכנו את כולם נגד אלימות. ישי הקצין, הוא בן אדם מבוגר בן ארבעים, 20 שנה הוא לא בבית, אין לי מושג איזה השפעות מבחוץ הוא קיבל. אל תשוו את מיכאל אליו, זה קורה בהרבה משפחות שכל אחד יוצא שונה". האב סיפר על בורות המשטרה, "מיכאל אמר לישי שהוא בר פלוגתא איתו והמשטרה חשבה שהוא מתכוון שהוא באותו פלוגה יחד, בן גביר, העורך דין של מיכאל, היה צריך להסביר להם מה זה". 

במהלך הראיון התייחס האב לכישלון המשטרה ביחס לישי, "ראינו שישי הקצין ולא התמתן גם בכלא, דרשנו שיעשה שיעשה משהו שאפשר לטפל. אנחנו זהנו את הבעיה, גם אנשים מהכלא אמרו לי שהם זיהו את הבעיה. שחררו אותו לפני שנה, אחרי עשר שנים, תגידו משהו. מה אתם שולחים אותו ככה הלי כלום. פתחו את הדלתות ונתנו לו לצאת, מבלי לשאול אותו לאן אתה הולך. איך שולחים בן אדם ככה", תהה האב.

האב סיפר כי אחרי השחרור הוא שב לביתם והבתגר, "הוא בא אלינו והסתגר בתוך עצמו. הוא היה צריך משפחה, אנחנו לא היינו הפתרון". על שנה שעברה אמר אלעזר, "לא ידענו שיש מצעד, אילו הייתי יודע זה לא היה קורה! אנחנו לא גרים בעיר, אנחנו גרים במושב קטן בדרום, אין לנו מושג על הדברים האלה בכלל. לא יכלו להרים טלפון? המשטרה אומרת שלא ידעה איפה הוא, כל העיתונאים בארץ ידעו איפה הוא לראיין אותו".

"הוא עזב את הבית בבוקר מבלי להגיד לנו מילה,הוא  בן אדם בן 40 הוא לא צריך לומר לנו כלום". האב חשף שהוא בנתק עם בנו מאז מעשה הרצח, "מאז הפעם השניה לא דיברתי איתו. אני מסרב ליצור אותו קשר. אני מעריץ את משפחת בנקי וגדלות הנפש של ההורים, אני כל כך משתתף באבלם כאילו היא הבת שלי", הוסיף.

אלעזר נשאל על דעתו ביחס למצעד וענה, "הנושא להשתתף או לא הוא בכלל נושא פוליטי. אני נגד אלימות בצורה נחרצת. אני גם לא תומך בחילולי שבת, בלשון הרע ורכילות. אני תומך בדרך של תורה עד אלימות". האב נשאל מדוע בחרו דווקא בעורך דין איתמר בן גביר שייצג את המשפחה, וסיפר " באו בשש בבוקר לבית שלנו ולקחו את אשתי לחקירה בירושלים, היא פחדה לדבר לבד וחיפשה עורכי דין שייצגו אותה, בן גביר בדיוק היה פנוי והודיע שמייד יגיע".

השארת תגובה