כחלון על משבר הדיור: "בועה שסופה להתפוצץ"

שר האוצר משה כחלון הצהיר כי המשבר בשוק הדיור נובע מבועה "יש היצע מספיק של קרקעות בשוק ובעלי אינטרס ממשיכים לנפח בועת ענק" השר הזהיר, הבועה תתפוצץ בסוף משקיעים בשוק הנדל"ן יקפצו מהגגות

משה כחלון. צילום: הכנסת
משה כחלון. צילום: הכנסת

אמירה מפתיעה של שר האוצר: שר האוצר משה כחלון התראיין אמש (רביעי) לחדשות 10 והצהיר, "יש פה בועה שניפחו אותה קבלנים, ניפחו אותה יזמים, ניפחו אותה בנקים. בועה שסופה להתפוצץ".

כחלון נימק את דבריו בטענה, כי "יש היצע מספיק של קרקעות בשוק ובעלי אינטרס ממשיכים לנפח בועת ענק". שר האוצר הסביר, "אני חושב שהבועה הזאת תתפוצץ, לא יודע בכמה זה יירד, אין הרי מחסור בדירות. היום יש 30 אלף דירות במלאי שקבלנים לא מוכרים. המשקיעים הפסיקו לרכוש. גם הזוגות הצעירים לא רצים לקנות. מנסים באופן מלאכותי לנפח את הבועה הזאת".

לדבריו, מחיר הדירות ירד בקרוב ומי שיסבול מזה הם משקיעי הנדל"ן. "לפני כמה שנים, כל אחד מאיתנו רץ לקנות מניה בבורסה וידע שבעוד חצי שנה היא עולה – עד שיום אחד הגיע פרנקל ואמר שיש פה בועה, ואנשים קפצו מהגגות. זה מה שיהיה בשוק הנדל"ן", אמר.

בסקירה האחרונה של הכלכלן הראשי במשרד האוצר עולה כי בחודשים אפריל מאי נמכרו 9,000 דירות בכל חודש, ירידה של 18% בהשוואה למארס. היקף פעילות המשקיעים בשוק ירד, ובחודשים אפריל – מאי מכרו המשקיעים את אותו מספר דירות שהם קנו.

משקל רכישות המשקיעים בסך העסקאות בחודשים אפריל-מאי נע בין 19 ל- 20 אחוזים, נמוך במעט ממשקלם בסך העסקאות ברבעון הראשון ונמוך בין 9 ל- 10 נקודות אחוז בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, טרם הכבדת מס הרכישה.  באוצר טענו אז, כי פרויקט מחיר למשתכן הוריד את אחוזי המשקיעים באזורים בהם קיימים הפרויקטים.

השארת תגובה