הגבאים ימונו בקרוב: "הכל קשקוש ההליך נמשך"

הבחירות לרב העיר בית שמש: בימים הקרובים ייבחרו 8 גבאים שייצגו את בתי הכנסת בגוף הבוחר • בעירייה דוחים את השמועות כי התהליך נתקע "הכל קשקוש פועלים בשיתוף פעולה עם משרד הדתות" • מועמד חדש מצטרף לרשימת הרבנים

הגר"ש ביטון שליט"א (צילום מסך)
הגר"ש ביטון שליט"א (צילום מסך)

הבחירות לרבנות העיר בית שמש עדיין בתחילת הדרך, אך כבר מעוררות סערה: כזכור לפני כעשרה ימים פורסם לראשונה ב'כל הזמן', כי מועצת העיר בית שמש החליטה לצאת בהליך לבחירת רב עיר חדש. הרקע לבחירות, כוהנתו של רב העיר הגר"ש ביטון שעומדת להסתיים, בעקבות סיום תקופת הארכה האפשרית לאחר הגעתו לגיל הפנסיה.

כפי שכבר כתבנו, הוקמה ועדה בה חברים חמישה נציגים, מנכ"ל העירייה, רבנים ודיינים שתפקידם לבחור את הגוף הבוחר. הגוף הבוחר אמור לכלול 32 חברים, בהם 8 נציגי בתי כנסיות בעיר. בימים האחרונים פנו בעירייה לגבאי בית הכנסת, על מנת שאלו יציגו את מועמדיהם מתוכם יבחרו השמונה, ובימים הקרובים אף צפויה ישיבה בה יבחרו הגבאים המועמדים.

יצויין, כי למרות השמועות שנטענו היום בחלק מכלי התקשורת, כי קיים ויכוח בין משרד הדתות לעירייה, מה שמוביל לעיכוב בהגשת התצהירים של בתי הכנסיות, בעיריית בית שמש דוחים את הטענות. בשיחה עם 'כל הזמן' מבהירים בעירייה, "הכל קשקוש. ההליך לא נתקע ובעירייה פועלים בשיתוף פעולה עם משרד הדתות".

לטענתם, בימים האחרונים התקיימה ישיבת הנהלת מועצת העיר, בה חברים חברי הקואליציה, במהלכה שוחח ראש העיר עם החברים על ההכנות להקמת הגוף הבוחר. בעירייה התייחסו לטענות כי חלק מגבאי בתי הכנסת לא הספיקו למלא את הטפסים, "העניין אינו קשור אלינו, מי שיש לו בעיה עם כך שיפנה למשרד הדתות", אמרו.

עד כה פורסמו מספר שמות של רבנים בעיר המועמדים להתמודד על התפקיד, בין השמות שפורסמו: הרב דוד בניזרי; הרב יאיר אבוקסיס; הרב ינון רביב והדיין הרב אלחנן פרץ, שעל פי המסתמן יתכן כי לא יתמודד בסופו של דבר. ל'כל הזמן' נודע כי רב נוסף צפוי להודיע על התמודדותו לתפקיד, מדובר ברב מנשה מלכה, רב הישוב מלילות שבדרום, בנוסף מכהן הרב כראב"ד לדיני ממונות בישובי צפון הנגב. הרב מלכה התמודד על תפקיד רב העיר ירושלים, אך בשל הוראת מורו ורבו הגר"ש כהן פרש מהמרוץ לטובת הגרש"מ עמאר שאף זכה לבסוף בתפקיד. על המידע שהגיע לידינו, מאחורי מועמדותו של הרב מלכה ניצבים אנשי עסקים בעיר ורבנים חשובים.

השארת תגובה