ב"ב: רשות המסים התחזו לחרדים ושמעו תירוצים

פקחי רשות המסים התחפשו לחרדים ויצאו למבצע ביקורות ברחוב רבי עקיבא בבני ברק • הפקחים ביקרו ב-51 עסקים ובחלקם גילו כי לא נרשמו ההכנסות • בעלי העסקים סיפקו מגוון תירוצים מ"יש לי ויכוח עם הרו"ח" ועד "הכסף ניתן לקיזוז חוב עתידי"

רחוב רבי עקיבא
רחוב רבי עקיבא

תירוצים בני ברקים: פקחי רשות המסים התחזו לחרדים, וערכו מבצע ביקורות ברחוב רבי עקיבא בבני ברק.

המבקרים ביקרו ב51 עסקים ברחוב רבי עקיבא, "מספר מבקרי הרשות התחזו לתושבי האזור ולבשו בגדים האופייניים לאוכלוסייה החרדית, והתקיימו סיורים ארוכים בעיר בשעות הפעילות על מנת לעמוד על אופי הלבוש, ואופי ההתנהלות על מנת להשתלב בסביבה מבלי לעורר חשד", מספרים ברשות המסים.

בעסק לפיצוחים לא נרשמו תקבולים בסך 605 שקלים שנתקבלו בכרטיסי אשראי. בעל החנות הסביר "אני לא מדפיס את האשראי בקופה, יש לי ויכוח עם הרואה חשבון בעניין". בחנות לנעליים לא נרשמו 300 שקלים שנתקבלו במזומן, בעל החנות טען "בטעות הכנסתי את הכסף לכיס המכנסיים. פעם ראשונה ששכחתי לרשום". בעסק לכלי כסף לא נרשמה קניית ביקורת מוקדמת. בעל החנות בתגובה "אני לא יודע מה הסיבה, כל סכום שאני מקבל אני מקפיד לרשום ".

בעסק לתשמישי קדושה נמצא תיעוד לתשלום של 500 ₪ בעבור בדיקת מזוזה. הסכום לא נרשם בספרים. בעל העסק הסביר "הלקוח תמיד נותן כסף מראש לצורך בדיקת מזוזות. במקרה זה הוא נתן את הכסף בתחילת השבוע כדי לקזז את החוב העתידי שלו". בעסק למחשבים נמצא כי הכנסות של 1000 ₪  שנתקבלו באשראי ובמזומן ביום הביקורת לא נרשמו. הבעלים טען "את האשראי שכחתי לרשום, לגבי המזומן, כנראה בגלל הלחץ לא רשמתי".

ברשות המסים אומרים כי "המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".

השארת תגובה