בנות רבות בי-ם בלי סמינר: "התקפלות דרעי הזיקה"

בנות רבות בירושלים עדיין לא משובצות בסמינרים, כך נודע ל"כל הזמן" בניגוד להתחייבות כי ידאג לסדר כל בת, יו"ר ש"ס דרעי הודיע היום כי מי שמטפל בנושא הוא ח"כ מרגי גורם בכיר ל"כל הזמן": "ההתקפלות של דרעי בנושא הרישום האזורי גרמה להקשחת עמדות מצד מנהלי הסמינרים"

אריה דרעי ויעקב מרגי
אריה דרעי ויעקב מרגי

סערת האפלייה: חודש וחצי לפתיחת שנת הלימודים, ועדיין בנות רבות בירושלים לא שובצו בסמינרים, כך מסר גורם בכיר בעיריית ירושלים ל"כל הזמן".

לדברי הגורם, ישנן עדיין בנות ספרדיות רבות בעיר, שלא התקבלו לסמינרים והן יושבות בביתן בצער גדול, בזמן שחברותיהן נהנות בחופשה.

ולא רק בירושלים, גם באלעד ישנן עשרות בנות, בעיקר ספרדיות אך גם כמה אשכנזיות, שלא שובצו בסמינר בו יחלו ללמוד בשנה הקרובה.

לפני כשבועיים התחייב יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, כי ידאג  שכל הבנות יסודרו בסמינרים, ואף זכה לאמונם של 66% מאלפי גולשי "כל הזמן", שהשתתפו בסקר בנושא, אך היום במענה לשאלות על הבנות שטרם שבוצו, הודיע כי מי שמונה לטפל בנושא הוא ח"כ יעקב מרגי.

גורם בכיר המעורה היטב בנושא אפליית הבנות, אומר ל"כל הזמן", כי ההתקפלות של דרעי והודעתו כי אינו יכול לקדם את המהפכה בסמינרים של רישום אזורי בשל וטו של יהדות התורה, גרמה לנזק למאבק בנוסף, וכי רואים בשטח כי ההתקפלות גורמת לכך שמנהלי סמינרים מקשיחים עמדות ו"מרשים לעצמם" שלא לקבל בנות ספרדיות.

השארת תגובה