הפיגוע בצרפת • העולם מגנה: "יחד לרדוף את הטרור"

מנהגי העולם שלחו הבוקר אגרות ניחומים לנשיא הצרפתי: אובמה: "מחשבותינו ותפילותינו מוקדשות למשפחות הקורבנות" • מרקל: "למרות כל הקשיים, אנו ננצח במאבק זה" • ג'ונסון: "חש תדהמה ועצב" • ריבלין "עלינו לפעול יחד, מאוחדים, כדי לרדוף את הפועלים בשירות הטרור באשר הם"

הפיגוע בניס
הפיגוע בניס

גינויים ואגרות ניחומים נשלחו הבוקר ממנהגי מדינות העולם לצרפת: נשיא ארה"ב ברק אובמה שלח אגרת ניחומים למקבילו הצרפתי, "מחשבותינו ותפילותינו מוקדשות למשפחות הקורבנות".

נשיא ארה"ב שיבח את "הערכים הדמוקרטיים שהפכו את צרפת להשראה לעולם כולו", והציע לצרפת "כל סיוע שהיא צריכה כדי לחקור את ההתקפה ולהביא לדין את האחראים לה". דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות, הודיע כי יבטל את מסיבת העיתונאים המתוכננת להיום, בו היה אמור להציג את סגנו המיועד.

המועמדת הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון שלחה אף היא אגרת ניחומים לצרפת. "שוב, נראה כי הטרוריסטים הכו באחת מבעלות בריתינו הקרובות ביותר באירופה, בתקיפה של משפחות שחגגו את ההיסטוריה והתרבות של ארצם ביום הבסטיליה", נכתב באיגרת.

"כל אזרחי אמריקה עומדים בסולידריות חזקה עם העם הצרפתי ואנו אומרים בקול אחד: לא נפחד", הצהירה. קלינטון סיימה את האגרת, "לעולם לא ניתן לטרוריסטים לחתור תחת ערכי השוויון והדמוקרטיה שמהוווים את הבסיס לדרך חיינו. המתקפה הפחדנית הזו רק מחזקת את מחוייבותינו לבעלות בריתנו ולניצחון על הטרור בכל העולם".

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי "ארצי עומדת לצדה של צרפת במאבק נגד הטרור, יחד עם מדינות רבות אחרות. אני משוכנעת כי למרות כל הקשיים, אנו ננצח במאבק זה". גם שר החוץ החדש של בריטניה, בוריס ג'ונסון, הצטרף למנחמים: "חש תדהמה ועצב בשל האירועים המחרידים בניס, ואובדן החיים הנורא".

גם הנשיא הישראלי ראובן ריבלין שלח אגרת ניחומים לנשיא הצרפתי, "עלינו לפעול יחד, מאוחדים, כדי לרדוף את הפועלים בשירות הטרור באשר הם. בכל מקום שבו ינסו להסתתר – נשיגם", נכתב "אני כותב לך בכאב רב ושולח את תנחומיי העמוקים ואת תנחומי העם בישראל לאחר מתקפת הטרור המזעזעת בניס אמש. מבצעי המתקפה מבקשים לרצוח ולפצוע ללא אבחנה במרדף אחר אידאולוגיית השנאה הברברית אותה שהם מפיצים. ישראל והעם בישראל עומדים כתף אל כתף לצד צרפת ואזרחיה מול פניו של הרשע הנורא הזה וכך מוטב שיעשה העולם החופשי כולו".

כזכור, בפיגוע שארע אמש (חצות שעון ישראל) נהג משאית מוסלמי פרץ לתוך קהל חוגגים שצפה במופע זיקוקים, הנהג המשיך בנהיגה לאורך 2 קליומטרים ולבסוף חוסל על ידי כוחות המשטרה. לפחות 84 בני אדם בהם כ-10 ילדים נהרגו ולמעלה ממאה נוספים נפצעו בהם 20 פצועים במצב קשה.

תגובה אחת
  1. בלה בלה מילים מילים ובזה זה מתחיל ומסתיים
    אין שום מעשים

השארת תגובה