ג'ונסון? לא מודאג לגביו בכלל מדובר בשקרן"

מינויו של בוריס ג'ונסון לשר החוץ גורר תגובות נזעמות: שר החוץ הצרפתי התייחס למינוי, "לא מודאג לגבי בוריס ג'ונסון. במהלך הקמפיין הוא שיקר רבות לעם הבריטי" • ראש ממשלת טורקיה: "שאלוהים יעזור לו" • דווקא רוסיה מחבקת את המינוי

בוריס ג'ונסון (צילום ויקיפדיה)
בוריס ג'ונסון (צילום ויקיפדיה)

אפטר ברקזיט: העולם לא מתלהב ממינויו של בוריס ג'ונסון, ראש עיריית לונדון לשעבר ומוביל קמפיין העזיבה מהאיחוד האירופי במשאל העם, לתפקיד שר החוץ.

שר החוץ הצרפתי ז'אן מארק התייחס היום (חמישי)  למינוי של ג'ונסון לתפקיד שר החוץ, "אני לא מודאג לגבי בוריס ג'ונסון בכלל, אבל במהלך הקמפיין הוא שיקר רבות לעם הבריטי ועכשיו הוא זה שעומד עם הגב לקיר". שר החוץ הצרפתי הוסיף לעקוץ, "אני זקוק לשותף עמו אני יכול לשאת ולתת. שותף אמין, בהיר ומחויב". מארק אף קרא לבריטים למהר ולפרוש מהאיחוד האירופי, "אנחנו לא יכולים לתת למצב המעורפל להימשך. זה גם האינטרס של הבריטים עצמם".

גם טורקיה לא התלהבה מהמינוי, בראיון לבי בי סי נשאל ראש ממשלת טורקיה בינאל יילדרים מה היה אומר לג'ונסון, יילדרים ענה: "מי ייתן ואלוהים ישפר אותו והוא לא יחזור על טעיות העבר שלו וישפר את יחסיו עם הטורקים". ראש הממשלה הטורקי התכוון להתבטאויותיו של ג'ונסון נגד צירוף טורקיה לאיחוד. ג'ונסון אף השתתף לפני חודשיים בתחרות שירים נגד רג'פ טייפ ארדואן, השיר של ג'ונסון בו הציג את ארדואן כנהנתן אף זכה בתחרות.

מנגד, דווקא רוסיה מחבקת את המינוי. דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זחרובה, אמרה היום, כי מוסקבה מחכה לפתוח דף חדש ביחסי החוץ עם בריטניה, בעקבות מינויו של בוריס ג'ונסון לתפקיד שר החוץ. הדוברת אף עקצה את השר הקודם, "לא נתגעגע לפיליפ המונד, שר החוץ הקודם".

כזכור, אמש מינתה תרזה מיי, ראשת ממשלת בריטניה שהחליפה בתפקיד את דיוויד קמרון, את ג'ונסון לתפקיד שר החוץ. ג'ונסון ממנהגי מחנה הפרישה במפלגה השמרנית אף חשב להתמודד על תפקיד ראש הממשלה, בסופו של דבר הודיע על פרישתו.

 

 

 

 

השארת תגובה