במקום לפיד? מרצ חוזרת למתקפות נגד החרדים

אחרי שמאז הבחירות נמנעו במרצ לתקוף את החרדים ואף שיתפו פעולה מאחורי הקלעים, יו"ר מרצ זהבה גלאון יוצאת למתקפה בפעם השנייה בתוך שבוע נגד נושאים חרדיים

דרעי גפני וליצמן
דרעי גפני וליצמן

הבחירות עדיין רחוקות ואינם נראות באופק, אך במפלגת מרצ שכמעט ולא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות, חושבים כבר על הבחירות הבאאות ונראה שכעת מנסים לתפוס את מקומם של יאיר לפיד ויש עתיד בשנאת החרדים.

אחרי תקופה ארוכה בה נראה כי יש שיתוף פעולה בין המפלגות החרדיות, בפרט יהדות התורה, עם המפלגה שבעבר ראשיה נשאו על דגלם את שנאת החרדים נראה כי שוב החרדים על הכוונת. אתמול (חמישי) תקפה יושבת ראש מרצ ,חברת הכנסת זהבה גלאון, את יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט, לאחר שלדבריה בנט גורם "נזק ממשי" לישראל לאחר שבכוונתו לפעול למען החרדים במאבק על הכנסת תכני הליב"ה לתכניות הלימודים. "אפשר לדבר כאן שעות על הפליק-פלאק הפתטי של בנט, אבל חשוב הרבה יותר לדון בנזק הממשי שהמהלך יגרום נזק ממשי לישראל ולציבור החרדי, בגלל הנהגה חרדית אינטרסנטית ואגואיסטית, והודות לרפיסות וללחיצות של שר החינוך בנט" , כתבה גלאון.

גלאון המשיכה במתקפה על הציבור החרדי דרך השר בנט: "הציבור החרדי ישאר כלוא במעגל עוני קשה. הדרך היחידה לשיפור מצבם הכלכלי של החרדים היא באמצעות יציאה עבודה – אבל אין שום סיכוי שזה יקרה אם הם לא ילמדו לימודי ליבה שיקנו להם מיומנויות בסיסיות".

בין הדברים שכתבה גלאון הוסיפה ואמרה כי "המהלך הזה לא יפגע רק בחרדים. הוא יפגע בכולנו. אוכלוסיית החרדים נסמכת על סיוע ממשלתי ועל מערכות סעד ורווחה באופן אינטנסיבי. במצב הזה, היוזמה להמשיך ולסבסד מוסדות חינוך שלא יעניקו לתלמידיהם כישורים בסיסיים היא ממש סדיסטית. היא רעה לחרדים שישארו בבורותם, והיא רעה לציבור העובד בישראל, שיצטרך להמשיך ולממן מערכות סעד ורווחה שמנות כדי להחזיק את האוכלוסייה הזאת עם הראש מעל המים".

"הצעת חוק שהגשתי יחד עם חבריי למרצ באה לבטל את המצב השערורייתי בו מוסדות חינוך מתוקצבים מבלי חובת לימודי ליבה. אין שום סיבה לתקצב מוסד חינוך שאינו מקנה לתלמידיו ידע ומיומנויות בסיסיות" סייימה גלאון.

דבריה של יו"ר מרצ מגיעים בעקבות הפרסומים כי השר בנט מקדם בימים אלו יוזמה שתאפשר למוסדות חינוך חרדיים לקבל תקציב מהמדינה, גם אם לא ילמדו בהם מתמטיקה, אנגלית או עברית. כשעל פי התכנית לא יחויבו תלמודי התורה ללמד אנגלית, ויוכלו להחליף מתמטיקה ועברית בחינוך גופני ואפילו בשיעורי תנ"ך.

מדובר במתקפה שנייה של יו"ר מרץ על הציבור החרדי בשבוע האחרון. קודם לכן (ראשון) תקפה את החלטת הממשלה לחדש את הבטחת ההכנסה עליה סוכם בהסכמים הקואליציוניים "אין שום סיבה טובה להעביר את הקצבאות האלה. למעשה, הסיבה היחידה שהקצבאות הללו עברו היא גם הסיבה היחידה שעבורה ממשלת נתניהו קיימת: כדי לשרוד עוד יום", כתבה גלאון.

"ברור לגמרי שהקצבה הזו היא עוד שוחד פוליטי. 100 מיליון השקלים הללו מצטרפים ל-155 מיליון השקלים שאושרו שבוע קודם לישיבות ול-80 מיליון השקלים שהועברו לפני כן להתנחלויות. אני יודעת שכספים פוליטיים אינם סיפור חדש במערכת הפוליטית שלנו. אז מה ההבדל? גובה המקפצה בג"ץ פסל את הקצבאות? נעביר שוב. הקצבאות האלה מפלות סטודנטים חילונים? נזרוק גם להם כמה שקלים ונקווה שהם לא ישימו לב. בכל יום מחדש מוכיחים בממשלה שאין להם שום בעיה לעמוד על הרגליים האחוריות ולהילחם עבור הדבר היחיד שבאמת חשוב להם – לשרוד. ושכל השאר ישרף" דברי חברת הכנסת גלאון בדף הפייסבוק שלה.

מאז הבחירות נמנעה גלאון לתקוף את החרדים. המתקפה נגד חוק המקוואות, הוא על חופש דת לעומת הבטחת ההכנסה ולימודי הליבה הנחשבים לנושאים חרדיים נטו. האם גלאון מנסה לתפוס את מקומו של לפיד ומפלגתו בכל הקשור לשנאת החרדים?

השארת תגובה