נתניהו מקדם בנייה חדשה ברמת שלמה והר חומה

החיכוכים בקואליציה בנושא המדיני, הריצו את ראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על בנייה של כ-1000 יח"ד בירושלים בשכונת רמת שלמה ושכונת הר חומה בירושלים שמוגדרים כ'מעבר לקו הירוק' ■ עיריית ירושלים תדון בתכנית בניה שכבר אושרה בעבר ברמת שלמה

הר חומה
הר חומה

למרות הביקורת העולמית וחרף הקשיים בקואליציה, בה רבים מקרב חברי הכנסת יוצאים נגד הבנייה מעבר לקו הירוק, ובעיקר על רקע המהומות במזרח ירושלים, הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש, על בנייה של יותר מאלף דירות בירושלים.
הדירות ממוקמות באזורים שונים בירושלים. על פי ההוראה, יבנו 660 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה ועוד 400 דירות בשכונת הר חומה בעיר. מלבד הבנייה הזו, צפויה לדון היום עיריית ירושלים סופית בתכנית שאושרה כבר לפני כשנה, אשר במסגרתה יבנו עוד כ-1500 דירות, גם הם בשכונת רמת שלמה בעיר.
בנוסף, הורה נתניהו על הגדלת התשתיות והכבישים בכל אזור השומרון.

גורמים במערכת הפוליטית מעריכים, כי בגין הבעיות בתוך הקואלציה, מנסה נתניהו ליישר קו עם הימין, כדי לא להתעמת גם איתם, ובכך לרכוש שקט פוליטי לתקופה הקרובה. עם זאת, טען ח"כ יוני שטבון, כי רק עם בנייה בהתנחלויות תביא לריבונות גדולה יותר של הממשלה, ו'ממילא יפסקו המהומות במזרח ירושלים'. כדבריו.

השארת תגובה