"גם ברגעיך האחרונים ניסית להציל אותנו"

לווית הרב מיכי מרק הי"ד הגיעה להר המנוחות בירושלים, בתו תהילה שנפגעה באורח בינוני בפיגוע ספדה לאביה: "לא עזבת את ההגה, לא הגנת על עצמך, עד נשימתך האחרונה ניסית להציל אותנו" • שיפור במצב האם חווה שנפצעה באורח קשה

מיכי מרק
מיכי מרק

לווית הקדוש הרב מיכאל מרק הי"ד מתנהלת בשעה זו בהר המנוחות בירושלים. תהילה בתו בת ה-14 שנפצעה באורח בינוני בפיגוע שוחרר מבית החולים הדסה עין כרם להשתתף בהלוויה. מסע הלוויה שיצא בבוקר מישיבת עתניאל, אותה ניהל הרב מרק הי"ד, עברה בדרך להר המנוחות במקום הפיגוע בכביש 60, שם עצרו ילדיו של מרק ואמרו קדיש.

ראשון הסופדים בהר המנוחות היה הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שספד: "אני מנסה לדמיין לעצמי יום שישי, אחה"צ רגוע. נוסעים אבא, אמא עם שני ילדים במכונית לקראת שבת קיצית פשוטה. מדברים, בדרך מזמזמים ניגונים לפני שבת. מלווים את מי שיוצא מבית הכנסת הביתה, ובמקום זה מלאכי חבלה מתקרבים אל המכונית ואל הנהג שכולו אהבה ואכפתיות לזולת. כל מהותו לקחת ולחבק".

אחת מבנות המשפחה הקריאה דברי הספד קורעי לב שכתבה הבת תהילה שנפצעה בפיגוע: "אבא אהוב שלי, הראש לא מצליח להבין. קשה להאמין שהאבא האמיץ הלך. גם ברגעיך האחרונים ניסית להציל אותנו. ראיתי אותך ברגעיך האחרונים, כששמעתי את היריות ישר התכופפתי. לא עזבת את ההגה, לא הגנת על עצמך, עד נשימתך האחרונה ניסית להציל אותנו. לא דמיינתי שאלו יהיו הרגעים האחרונים שלי איתך, אבל אני גאה בך. אתה גיבור. נמשיך בשבילך לחיות חיים מאושרים כי אני יודעת שזה מה שאתה רוצה. אלוקים לקח אותך כי הוא צריך עוד צדיקים איתו למעלה. אוהבת אותך מאוד. תהילה". בתוך כך, נמסר מבית החולים הדסה עין כרם, כי חל שיפור במצבה של האלמנה חוה שנפצעה באורח קשה בפיגוע, וכי היא שבה להכרתה ונושמת בכוחות עצמה ומצבה יציב.

ראש המוסד יוסי כהן, בן דודו של הרב מרק הי"ד נשא גם הוא הספד: "מיכי היקר, היה שלום. אהבתי אותך אהבת נפש ואתה את כולנו. תודה שהארת את חיינו, שהרעפת על חיינו חום ואהבה. תודה שנלחמת את מלחמת העם והארץ עם המשפחה. בניך לתפארת הצבא, בנותיך בצבא ובשירות הלאומי. אני מתחייב בשם כל הקולגות שלי במערכת הביטחון שנמשיך יחד לעשות הכל כדי לשמור על מדינת ישראל מאוחדת ובטוחה נגד האיומים. היה שלום איש, איש שלום. אהבתי אותך אהבת נפש ואתה את כולנו. חיבוק חזק".

שלומי מרק הספיד את אביו, "חייך סבבו סביב שני דברים: משפחה ועבודת השם. אבא כל הזמן דאג לאנשים אחרים. רציתי ללמוד ממך עוד הרבה. בכל מה שנגעת – השפעת. ראינו איך התקדשת מיום ליום. למדת עם אמא ולמדת לבד, שמעת שיעורים באוזניות, ניצלת כל רגע ללימוד. כמה התגאית במשפחה. צחיית את החיים כמו שרצית. עזבת עבודה ומשכורת כדי לתקן את העולם. אם מישהו היה אומר שרע במדינה היית מסתער עליו ומסביר לו למה זו הארץ הכי טובה בעולם, וכמה טוב לחיות פה. אבא תעזור לאמא, לנו, למשפחה ולכל עם ישראל. סליחה על כל הפעמים שלא דיברנו ולא שיתפנו. יש דברים שהיינו יכולים לעשות אחרת. אני אוהב אותך מאוד. אנחנו מדברים ומדברים אבל שום דבר לא מציף את מה שהיית באמת. תודה על 26 שנים במחיצתך".

שירה מרק ספדה לאביה בבכי: "אבא שלי אהוב, יום שישי ערב שבת קודש, אחרי מקווה, לבוש לבן עם אמא בדרך לירושלים. אין יותר טהור מזה. הוצאת ממך כל טיפת מידה רעה, למדת כל יום תורה. בשבת בקידוש אומר מילה מילה לאט לאט. כמה כוונה. איזה עולם פנימי ועמוק אמיתי חיית.  הייתי באה עם הילדים שלי, והיית יוצא לקראתנו וכולך אור. חיבוק שיש רק לך, מקום המבטחים שלך. אני כזו ילדה של אבא, הייתי מגלה לך את כל הסודות שלי. היינו הולכים לקנות ביחד בגדים ומטיילים. אבא פתוח שאפשר לדבר איתן על הכל. אבא שמספר כל היום כמה הוא אוהב אותנו. הייתי תמיד משוויצה שאני הבת של מיכי. היו בך חכמת חיים וחכמת נפש.

"ידעתי בתוכי שאתה מושלם. הגעת לעולמות רוחניים שהם לא מהעולם הזה. כל כך הרבה דאגה לאנשים שאתה לא מכיר. החסד נשפך ממך לכל עבר. כל אחד הרגיש כל כך קרוב אליך. כל דבר שנגעת בו הפך זהב, ואתה בצניעות ובענווה. אהבתי את ההתלהבות והשמחה. אתה ואמא הייתם אחד. אוי אבא לעולם לא יהיו לי מילים להודות לך. אינסוף רגעים שהפכו אותי למי שאני. אני יודעת שנמשיך, אבל לא יודעת איך. הלב קרוע. נשמור אחד על השני. אתה חייב להבטיח לי שתזעזע את השמים בתפילה על אמא אהובה, צדיקה שלנו. שרנו לאמא שירי סעודה שלישית שכה אהבת וממש יכולתי לשמוע את קולך. אני פונה אליכם אנשים שבאתם ללוות את אבא, בוא נהיה יותר טובים. בוא נאהב בגלוי", ספדה שירה.

את ההספדים קטעו מספר צעירים שקראו קריאות נקמה, בתגובה קרא אחד מבני משפחת מרק להפסיק עם הקריאות ולעזוב את מסע הלוויה: "מי שרוצה לצעוק שטויות שיילך מכאן. זה לא מה שאבא רצה. אנחנו מתמקדים בזכרו ובעשיית הטוב, היו לו חברים ערבים".

 

 

השארת תגובה