בריטניה: בעקבות עופרת יצוקה, זומנה לבני לתשאול

במהלך שהותה בבריטניה זומנה שרת החוץ בתקופת עופרת יצוקה לתשאול במשטרה הבריטית, התשאול בוטל בעקבות מגעים דיפלומטים בין המדינות • לבני: "אנחנו לא מזמנים שרים בריטים לתשאול במשטרה ואנחנו מצפים לקבל את אותו היחס כאן"

ירי ארטילרי לרצועת עזה. צילום: דו"צ
ירי ארטילרי לרצועת עזה. צילום: דו"צ

תקרית דיפלומטית בבריטניה: במהלך ביקורה בלונדון בסוף השבוע האחרון, זומנה חברת הכנסת ציפי לבני לתשאול ביחידה לחקירת פשעי מלחמה של הבולשת הבריטית.

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) כיהנה כשרת החוץ בתקופת מבצע "עופרת יצוקה", בעקבות כך הגישו פעילים פרו פלסטינים תלונות למשטרה הבריטית, על אחריותה למעשי ישראל ברצועה בתקופת המבצע.

עד כה, נמנעה לבני לנסוע ללונדון בלי חסינות דיפלומטית המעניקה חסינות אוטומטית, כעת לראשונה מאז צוק איתן נסעה שרת החוץ לשעבר בלי חסינות שכזו. דבר שגרר את זימונה לתשאול שבוטל בעקבות מגעים דיפלומטים.

 

למרות החשש ממעצר, נסעה לבני בלי חסינות דיפלומטית לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ובידיעת ראש הממשלה נתניהו, זאת במטרה ללחוץ על הבריטים להאיץ את תיקון החוק שימנע העמדת בכירים ישראלים לדין וזימונם לחקירות על מבצעי צה"ל ברצועה וביו"ש.

לבני תקפה את הרשויות הבריטיות,  "אנחנו לא מזמנים שרים בריטים לתשאול במשטרה ואנחנו מצפים לקבל את אותו היחס כאן". לבני הוסיפה,  "הזימון אינו בעיה אישית שלי, זו בעיה קשה ביחסים בין בריטניה לישראל".

השארת תגובה