בנט על ספר ה"מסורת": "ספר הלימוד הטוב ביותר"

השר נפתלי בנט גילה אמש בדף הפייסבוק שלו, כי הספר המועדף עליו מבין ספרי הלימוד לתלמידים הצעירים הוא דווקא ספר "המסורת" אותו לומדים במוסדות החרדיים במשך שנים. ■ אחת הגולשות שסיפרה כי תלמידי הגר"ע לימדו את בנה, כתב בנט: "סיפור מדהים, בכמה רמות"

ספר המסורת מתוך הפוסט של נפתלי בנט
ספר המסורת מתוך הפוסט של נפתלי בנט

שר הכלכלה בנט הפתיע אמש את הגולשים, כאשר כתב בעמוד הפייסבוק שלו, כי ספר הלימוד של אותיות הא' ב' הטוב ביותר הוא דווקא ספר 'המסורת'. שבו משתמשים במוסדות הציבור החרדי משך שנים רבות.

בדבריו סיפר בנט, כי באופן אישי הוא מלמד את בניו לקרוא בעזרת הספר הנ"ל. "פעם השלישית אני מלמד את אחד מילדיי לקרוא", כתב בנט. "הספר האדום בתמונה הוא ספר לימוד הקריאה הטוב ביותר בו נתקלתי. הוא מבוסס על שיטות הלימוד ב"חדר" – ניסיון (מוצלח) של מאות שנים".

בהמשך דבריו אף הציג את הספר כטוב ביותר מכל החלופות המוצעות כיום במערכת החינוך. "זה פשוט עובד", מוסיף בנט. "הרבה יותר מכל השיטות המודרניות בהם נתקלתי". ובאחת התגובות לפוסט, אף הבטיח בנט כי יפעל להכניס את הספר כחובה במערכת החינוך בישראל.

"הספר נקרא 'המסורת השלם", מסיים בנט. "נכתב בשנות ה-50, ועודכן בשנים האחרונות. אין לי מושג איפה ניתן להשיג. בקיצור, אני מאד ממליץ למי שמלמד את בתו קריאה".

באחת התגובות פורסמה תגובה מרגשת ששר הכלכלה הגיב עליה ואמר: "סיפור מדהים, בכמה רמות". בתגובה גוללה האישה את סיפורה. "כבוד השר", כתבה. "לפני שנים הבן שלי סיים את כיתה א' ולא ידע לקרוא, באותה תקופה למדו עם אלפי על מסך הטלוויזיה. מה לעשות, אך הבן שלי לא אהב טלוויזיה ולכן התקשה בקריאה".

"באותה התקופה" ממשיכה האישה בסיפורה. "נערכו בחירות לכנסת ודפקו על דלתי אברכים מבית מדרשו של הרב עובדיה יוסף, ושאלו אם יוכלו לעזור במשהו, לא יודעת איך מצאתי את עצמי אומרת להם הכל טוב פרט לזה שהבן שלי מתקשה בקריאה".

"מיום למחרת", חותמת הגולשת את סיפורה. "הם הגיעו בבקרים, לקחו את הבן שלי אליהם לישיבה ולימדו אותו לקרוא לפי שיטת החדר עם הספר שאתה הצגת, לאחר חודש אחד בלבד הבן שלי התחיל לקרוא שוטף ועלה לכיתה ב' מוכן".

הפוסט שפרסם נפתלי בנט
הפוסט שפרסם נפתלי בנט
השארת תגובה