הרבנות הראשית נגד הבד"צים: התראות לפני קנס

פקחי הרבנות הראשית חילקו התראות לפני קנס לחנויות לממכר מזון שהחזיקו ברשותם תעודת כשרות של בד"ץ העדה החרדית ובד"ץ הרב רובין מבלי תעודה מקבילה מטעם הרבנות • הרה"ר: "כל עסק שיחזיק תעודת כשרות ללא כשרות הרבנות יקבל קנס"

אחרי ניצחון הרבנות הראשית בבג"צ יוצאת הרבנות למלחמה בכשרויות המהודרות: בחודש שעבר הכיר הבג"ץ ברבנות כגוף היחיד שבסמכותו לקבוע מה כשר, כעת הרבנות הראשית יוצאת למלחמה נגד חנויות שלא מחזיקות בתעודת כשרות מטעם הרבנות, למרות שהן מחזיקות תעודות כשרות מטעם בד"ץ העדה החרדית ובד"ץ הרב רובין.

היום (שלישי) הגיעו פקחים מטעם הרבנות הראשית לעיר בית שמש וחילקו התראות לפני קנס לחנויות שברשותן תעודות כשרות מטעם בד"ץ העדה החרדית ומטעם בד"ץ של הרב רובין, בגין החזקת תעודות כשרות פרטיות ללא תעודת כשרות מטעם הרבנות.

במכתב ההתראה נכתב: "הצגת בית אוכל ככשר באמצעות שלט פרסום, מבלי שיש בידי בעליותעודת הכשר בהתאם לחוק – חוק איסורי הונאה בכשרות התשמ"ג. הנך נדרש להסיר את כיתוב הכשרות מהשלט ככל שהנך מעוניין להמשיך ולהיות מוצג ככשר עליך לפנות למשרדי הרבנות הראשית ולהסדיר את תעודת הכשרות".

יצויין כי עד לא מכבר היו נוהגים גופי כשרויות פרטיים לעקוף את החוק באמצעות ניסוח מעט שונה, כך שבמקום 'בהכשר' יהיה מופיע 'בהשגחת' או 'באישור' וללא כל אזכור למילה כשרות, אולם באחרונה החליט בית המשפט העליון כי גם דבר זה עומד בניגוד לחוק ומאז עוסקים גופי הכשרות הפרטיים בניסיונות למצוא סדקים בחוק הקיים ולנצלם.

אולם, עד היום הרבנות הראשית התעסקה במלחמתה בעיקר רק עם כשרויות הקטנות, כעת מדובר בהחרפת המאבק ואף חנויות המחזיקות בתעודות כשרות מטעם וועדי הכשרות של הבד"צים הגדולים עלולים להיקנס.

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה: "כל עסק שיחזיק כשרות אלטרנטיבית של גוף זה או אחר על פי החלטת בג״צ ללא כשרות הרבנות יקבל קנס. כאן מדובר בהתראות לפני הקנס".

כאמור, בחודש שעבר קבע בג"ץ: כי "על פי חוק בית עסק מנוע מלהציג כל מצג כשרותי בכתב, בין תוך שימוש במילים כשר ובין אם לאו, אלא אם ניתנה לו תעודת הכשר מטעם הגורם המוסמך על פי חוק – הרבנות הראשית".

השארת תגובה