הצעת חוק: חמש שנות מאסר על הצטרפות לארגון טרור

חבירתם של מספר ישראלים לארגון הטרור דאע"ש, שהפכה לתופעה מדאיגה, הביאה את שרת המשפטים ציפי לבני לקדם חוק ולפיו מעתה תיאסר הצטרפות לכל ארגון טרור, אף אם אינו מוגדר כאנטי ישראלי ■ "אזרח ישראלי המונע מאידאולוגיה מוסלמית קיצונית יועמד לדין"

לוחמי דאע"ש
לוחמי דאע"ש

שרת המשפטים ציפי לבני, צפויה להגיש הבוקר לפני וועדת השרים לענייני חקיקה, חוק שלפיו ייאסר על כל אדם להצטרף לכל ארגון טרור, אף אם אינו מדובר על ארגון טרור נגד ישראל דווקא. עד כה, האיסור חל רק על מי שנמצא בארגון טרור אנטי ישראלי. על פי לשון החוק הקיים, ארגון טרור בינלאומי כמו דאע"ש לא נכלל בו. אולם, מכאן ואילך, על פי החוק החדש כל ארגון טרור יהיה בכלל האיסור. תינתן הסמכות לשר הביטחון, לקבוע מה הוא ארגון טרור.

על פי ההצעה, על מי שיהיה קשור לארגון טרור, יוטל עונש מרבי של עד חמש שנות מאסר. החוק החדש גובש, לאחר מספר מקרים בהם נמצאו ישראלים אשר מצטרפים לכוחות המורדים בסוריה, ולעוד ארגוני טרור.

לבני אומרת כי "לכל מדינה עומדת הזכות להגנה עצמית, וישראל אינה יוצאת דופן. לא ניתן לטרור להיכנס אלינו פנימה, ולכן אזרח ישראלי הפועל בארגון טרור המונע מאידאולוגיה מוסלמית קיצונית יועמד לדין. הן החקיקה החזקה נגד טרור והן תהליך מדיני משמשים כלים להגנה מפני טרור. החקיקה היא פעולה פנימית, אך חשוב שתלווה בתהליכים חיצוניים של יצירת ציר משותף עם מדינות המערב ומדינות ערב נגד הטרור האיסלאמי הפונדמנטליסטי" אומרת שרת המשפטים.

השארת תגובה