"ראשי השב"כ והמוסד הופכים לשמאלנים"

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן התבטא נגד ראשי השב"כ והמוסד, "לאורך השנים הם הופכים להיות שמאלנים, משהו בתפקיד עושה אותם שמאלנים" • שר הביטחון לשעבר יעלון תקף את ביטן, "מביש ומדאיג" • לבני, "הגיע הזמן להבין שביטחון וימין קיצוני לא הולכים ביחד"

יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן
יו"ר הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן

התבטאות חריגה: באירוע בבאר שבע, אמר יו"ר הקואליציה דוד ביטן מהליכוד, "יש משהו שקורה למי שהולך להיות ראש המוסד וראש השב"כ, לאורך השנים הם הופכים להיות שמאלנים, משהו בתפקיד עושה אותם שמאלנים".

ביטן הביא דוגמה לדבריו, "חוץ מדיכטר, כל ראשי השב"כ עומדים בשורה בצד של השמאל. אני מאמין שזאת התפתחות שקרתה להם במסגרת התפקיד". יור הקואליציה טען כי מאיר דגן בטרם מונה לראש המוסד היה ימני קיצוני, אך לאחר מינויו לתפקיד שינה את דעותיו הפוליטיות. ביטןן אף מתח ביקורת על שר הביטחון לשעבר, משה יעלון,  "הוא היה רמטכ"ל-על, הצבא ניהל את שר הביטחון. אנחנו לא צריכים שר ביטחון שיעשה רק מה שהצבא אומר. רמטכ"לים שהופכים להיות שר ביטחון חושבים שהם והתפקיד זה אותו דבר ושהם נולדו לתפקיד".

במהלך הדברים חשף ביטן, כי מסגרת ההסכם המתגבש בין ישראל לטורקיה, יש סעיף נגד חיסול ראש החמאס בעזה. "מה שבטוח זה שכבר אי אפשר לעשות לו כלום, יש לו ביטחון. גם ראש הממשלה לא יוכל לתת הוראה כזאת כבר". על עצם ההסכם אמר יו"ר הקואליציה, "זה לא שאנחנו צריכים להיות חברים של ארדואן, אנחנו לא מסכימים לשום דבר שהוא אומר, אבל הנושא הזה חשוב לנו כלכלית ומדינית". לכן אנחנו צריכים להוריד קצת את הראש וגם הם צריכים קצת להוריד את הראש".

בתגובה לדבריו של ביטן, אמר הערב שר הביטחון לשעבר יעלון, "הניסיונות הפוליטיים המסוכנים להרוס את מערכת הביטחון ולהסית נגד ראשיה נמשכים בשיטתיות. מביש ומדאיג, אנו נשלם על כך מחיר יקר מאוד". גם יו"ר התנועה, ח"כ ציפי לבני הצטרפה לגינוי. לטענתה, זה לא עניין של שמאל ימין, זה עניין של היגיון. "מה קורה לראשי מערכת הביטחון בתפקיד? אחריות קוראים לזה, מפגש עם מציאות מורכבת", אמרה. "במקום להאשים אותם בשמאלנות כמילת גנאי כפי שעשה יו"ר הקואליציה, הגיע הזמן להבין שביטחון וימין קיצוני לא הולכים ביחד".

גם ח"כ עמיר פרץ הצטרף לביקורת על ביטן. "מדבריו אפשר לזהות את היוולדו של חוק נאמנות חדש לראשי צה"ל, השב"כ והמוסד", שבליכוד יתקפו את הטרור ולא את מערכת הביטחון". תת-אלוף (במיל') גל הירש, מי שהיה מועמד לתפקיד מפכ"ל המשטרה, הגיב: "לא כל אמירה שווה תגובה אבל זו ממש מכרסמת ביסודותינו. בהגנת המדינה אין פוליטיקה".

השארת תגובה