שר הביטחון בראיון ל'וושינגטון פוסט': הבעיות עם הממשל בארה"ב נפתרו

בעקבות היחסים המתוחים בין ישראל וארה"ב, אמר שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בראיון לעיתון האמריקאי, כי "בין הפנטגון לצה"ל, יש קשר שאינו ניתן לניתוק" ■ יעלון הוסיף כי סוגיית הטילים שעוכבו במבצע 'צוק איתן' נפתרה וכי זו הייתה בעיה 'ביורוקרטית'

מודאג. השר משה יעלון   צילום: אריאל חרמוני
מודאג. השר משה יעלון צילום: אריאל חרמוני

הדיווחים לפיהם בוטלו מספר פגישות בין בכירים בממשל האמריקאי לבין שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, בגלל התבטאויות חריפות מצידו כנגד הממשל האמריקאי, שהניבו ביקורת קשה נגד יעלון, שר הביטחון מתראיין ל"וושינגטון פוסט" ומתייחס לנושא בהרחבה.

אחת התגובות שעוררו זעם רב בממשל, הייתה זו שבה התבטא שר הביטחון לפני מספר חודשים נגד מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי כי הוא "משיחי ואובססיבי, שייקח נובל וילך"… בהמשך, נאלץ יעלון לעמעם מעט את הרושם שיצרו דבריו והביע התנצלות.

בראיון הצהיר יעלון כי "הבעיות עם הממשל בארה"ב נפתרו, אי אפשר לנתק את הקשר עם ארה"ב".

בהתייחס לעימות שהתגלע לפני כחודשיים, בגינו עיכבה ארה"ב משלוח של טילים שהיה אמור להגיע לישראל, בעקבות התנהלות ישראל במבצע 'צוק איתן' שגררה ביקורת מצד ארה"ב, אמר יעלון כי "סוגיית טילי 'הלפאייר' נפתרה, זו הייתה בעיה ביורוקרטית".

עוד הוסיף יעלון: "אני יכול לומר לך שבין הפנטגון לצה"ל, יש קשר שאינו ניתן לניתוק", עם זאת, הוסיף שר הביטחון כי ישנה מחלוקת בינו לבין מספר פוליטיקאים בארץ, אך כל עוד ראש הממשלה בנימין נתניהו מתנהל בדרך נכונה, הוא ימשיך לתמוך בו.

בנוסף, דיבר יעלון על פתרון שתי מדינות לשתי עמים ואמר כי "ליבת הסכסוך היא סירובם של הפלסטינים להכיר בזכותנו להתקיים כמדינת העם היהודי, בין אם מדובר באבו מאזן ובין אם מדובר בקודמו, ערפאת. רבים חושבים שוויתורים טריטוריאליים יביאו לפתרון, אבל אינני חושב שזה נכון. הסכסוך הוא על קיומה של מדינה יהודית ולא על הקמתה של מדינה פלסטינית. כל שטח שניתן לפלסטינים אחרי הסכם אוסלו, נהפך מקום מקלט לטרוריסטים. לכן, כל מסקנה שאחרי המבצע בעזה הגיע הזמן לנסיגה נוספת מיו"ש היא בלתי רציונלית. אם נסוג מיו"ש, נצטרך להתמודד עם חמסטאן". קבע שר הביטחון.

השארת תגובה