חכם שלום לבנט: "גם שאני אומר דברים קשים זה מאהבה"

נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן לשר החינוך בנט בניחום אבלים: "כל ימי גדלתי מתוך אהבה לכל יהודי באשר הוא. בוודאי גם את הציבור הדתי לאומי. וגם אם לפעמים נשמע שאני אומר דברים קשים, זה מגיע מתוך אהבה״.

212A7644
212A7644

שר החינוך נפתלי בנט הגיע היום (רביעי)  לניחום אבלים אצל נשיא מועצת החכמים חכם שלום הכהן שליט״א היושב שבעה על אשתו הרבנית יעל ע״ה. בניחום השתתף גם הרב חיים ביטון מנכ"ל רשת בני יוסף, ששיבח את שר החינוך על סיועו למערכת החינוך התורנית.

השר בנט ביקש מחכם שלום לשמוע על תכונותיה הנאצלות של הרבנית, ועל חיי הרב והרבנית בתקופת מלחמת השחרור. בנט שמע על הפחד הגדול ששרר אז ברובע היהודי, על הבריחה והחזרה לאחר מלחמת ששת הימים. ״היינו כחולמים״, אמר הרב, ״אף אחד לא האמין שנחזור לרובע היהודי״.

הרב הזכיר את שכונת קטמון, ממנה ברחו הערבים במלחמת ששת הימים והשאירו הכל מאחוריהם. ״היה קשה להאמין איך הם השאירו כך הכל, ואיך הקב״ה גלגל שנחזור לשם ונקבל בתים מוכנים. בנט השיב, ״הם היו בטוחים שנעשה להם כפי שהם היו עושים לנו במצב דומה. זה כל הסיפור.

חכם שלום, הזכיר את היותו כהן המצווה לברך את העם באהבה. "בצעירותי ארע לי מקרה שאדם אחד הכה אותי ללא סיבה, ואחר כך פגשתי אותו בבית כנסת. היה קשה לי לברך אותו בברכת כהנים ולכן יצאתי. אבל אחרי כמה דקות התיישבתי בדעתי וחזרתי לברך אותו באהבה כי כך הקב״ה מצווה אותנו. אם זה לא באהבה אסור לנו לברך ברכת כהנים״. תדע, המשיך הרב, ״כל ימי גדלתי מתוך אהבה לכל יהודי באשר הוא. בוודאי גם את הציבור הדתי לאומי. וגם אם לפעמים נשמע שאני אומר דברים קשים, זה מגיע מתוך אהבה״.

קרדיט צילום יעקב כהן

 

השארת תגובה