65% ממצביעי הבית היהודי בעד תח"צ בשבת

בסקר של מכון סמית עולה כי 52% מציבור הדתיים בישראל בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת • בהתאמה להשתייכות המפלגתית עולה כי 65% ממצביעי הבית היהודי תומכים בהפעלת קווי אוטובוס בשבת • רק 80% ממצביעי ש"ס מתנגדים • לנתונים המלאים >>

אוטובוס אגד
אוטובוס אגד

סקר או שקר? בסקר שערכה עמותת חדו"ש, עולה כי 52% מהדתיים ו-65% ממי שמגדיר את עצמו כמצביע למפלגת הבית היהודי תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בשבת. עוד עולה מהסקר, כי רק 80% ממצביעי ש"ס מתנגדים להפעלת אוטובוסים בשבת.

בסקר טלפוני שנערך על ידי מכון סמית ביום רבעי שעבר, עולה כי 72% מהציבור בישראל תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית. הסקר נערך באמצעות הטלפון במדגם מייצג של של 500 איש בישראל. הסקר פורסם לקראת הצעת החוק של ח"כ יעל גרמן בעניין. הצעת החוק, נועדה להפר את הסטטוס קוו, ותכליתה הסמכת הרשויות המקומיות להחליט על הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשטחן בשבת.

מהסקר עולה, כי 72% תומכים בתחבורה ציבורית בשבתות וחגים, מתוכם 41% תומכים בהפעלת התחבורה, בהיקף מצומצם בקווים מרכזיים ובתדירות נמוכה יותר, ו-31% תומכים בהפעלת תחבורה ציבורית בהיקף מלא כמו ביום חול. 52% מהדתיים תומכים, מתוכם 49% בתחבורה ציבורית בהיקף מצומצם ו-3% בהיקף מלא.

בקרב המפלגות החרדיות,, 80% ממצביעי ש"ס ו-100% ממצביעי יהדות התורה מתנגדים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. בקרב שאר מצביעי המפלגות, מרץ -94%, יש עתיד -94%, המחנה הציוני-93%, ישראל ביתנו -91%, כולנו – 86%,. בקרב מצביעי הליכוד, נרשמו אותם אחוזי תמיכה כמו אצל מצביעי הבית היהודי, 65% בעד הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

הצעת החוק של יעל גרמן, מגיעה על רקע ניסיון עיריית הרצליה להפעיל קווי תחבורה ציבורית, לחופי הים ולמרכזי הבילוי. בתקופת כוהנתה של יעל גרמן כראשת העיר, התקבלה החלטה דומה, אך בקרב הציבור לא נרשמה הענות לנסיעה בתחבורה ציבורית בשבת והפרויקט בוטל. כעת מנסה גרמן לשנות את הסטטוס קוו במרחב הציבורי כולו.

תגובה אחת
  1. לא מאמין בשית

השארת תגובה