כנס האחדות של התימנים: "לשמר זאת הלאה" • צפו

בפתח תקווה נערך אמש כנס אחדות של בני עדת תימן לרגל הילולת הגאון רבי יצחק הלוי זצ"ל • במעמד השתתפו הרבנים הראשיים, הגר"ש בעדני, הגר"ש מחפוד, הגר"פ קורח ועוד • הראשל"צ הגר"י יוסף סיפר על הקשר של מרן הגר"ע זצ"ל לעדת תימן

כנס תימן צילום יעקב כהן (8)
כנס תימן צילום יעקב כהן (8)
אמש נערך בעיר פתח תקוה על ידי ארגון יביע אומר בעיר, עצרת אחדות היסטורית של בני ק"ק תימן לציון יום פטירתו של  הגאון הרב יחיא יצחק הלוי זצ"ל, רבה הראשי של יהדות תימן.
במעמד השתתפו בין השאר חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, הרבנים הראשיים הראש"ל הגר"י יוסף והגר"ד לאו, גאב"ד בני ברק הגר"ש קורח, הגר"ש מחפוד, הגר"א עפג'ין, נין הרב הגר"א הלוי חבר ביה"ד בת"א ועוד.
הערב נפתח תחילה בתפילת 400 ילדי תשב"ר עטופים בטליתות. הרבנים בדבריהם שבחו את עמידתו בתוקף של הגאון זצ"ל נגד רוחות ההשכלה שניסו לחדור לתימן ובזכותו נמנעו. וקראו לציבור להתאחד וללכד השורות.
הגר"ש בעדני שיבח את מארגני הערב על יוזמת האחדות בכנס זה: "הטרחתי עצמי בשביל מעלת האחדות.
עלינו להמשיך ולשמר זאת הלאה." כמו כן הזכיר את דאגתו המרובה של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל לבני עדת תימן.
גם הראש"ל הגר"י יוסף בדבריו הזכיר את קרבתו של אביו מרן הגר"ע יוסף ליהדות תימן: "אבא תמיד אהב. עודד וקירב את יהדות תימן. מאוד היה חשוב לו חינוכם של ילדי תימן כשעלו ארצה. יהדות תימן התפארה תמיד באדיקותה ליהדות ולמסורת. צריך להמשיך זאת ע"י שליחת הבנים  אך ורק לחינוך תורני ללא פשרות", סיים הגר"י.
השארת תגובה