ארדן: "נמצה את חומרת הדין נגד מעסקי שב"חים"

השר לביטחון פנים בהצהרה על הערכות כוחות הביטחון: "נמצה את מלא חומרת הדין נגד מעסיקי שב"חים, אפילו נגד מי שידע על שוהה בלתי חוקי ולא ידווח על כך למשטרה" • המפכ"ל "אין התרעות קונקרטיות"

השר ברחבת הכותל
השר ברחבת הכותל

ההכנות לחג השבועות בכותל המערבי: צמרת המשטרה בראשות המפכ"ל, השב"כ והשר לביטחון פנים, קיימו ישיבת הערכות מצב לקראת החג שיחול השנה במקביל לחג הרמדאן. בסיום הערכות, מסר המפכ"ל רוני אלשיך "כי אין התרעות קונקרטיות".

היום (יום ו') הגיע מפכ"ל המשטרה לרחבת הכותל המערבי ומסר הצהרה לעיתונאים. בהצהרה שיבח המפכ"ל את כוחות המשטרה. לדבריו, "כוחות המשטרה בישראל, מתמודדים עם מצב ששום משטרה אחרת בעולם לא מתמודדת". המפכ"ל סירב להתייחס לחקירת הפיגוע שלשום בתל אביב, "הפרטים שדווחו עד כה, לא נוגעים לעצם החקירה, ולכן פרסמנו אותם".

בהתייחסו להערכות המשטרה אמר אלשיך, "אנחנו צריכים לאפשר את החיים השגרתיים ככל שניתן. במקרה השנה, רמדאן חל במקביל לחג השבועות. ביום ירושלים הצלחנו לדאוג גם לריקוד דגלים שיתקיים כרגיל, במקביל לחג הרמדאן שהתחיל באותו יום. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שכולם רוצים לחגוג את החגים שלהם, והאמונות היא לא לעשות דברים מפריעים לציבור לחגוג את החגים שלהם אלא למצוא את נקודת האיזון העדינה".

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי הנחה את המשטרה להגביר את הפעילות נגד שב"חים: "הנחיתי את המשטרה לתגבר נוכחות באזורים הומי אדם. הפעילות נגד שוהים בלתי חוקים ממשיכה. אנחנו נמצה את מלוא חומרת הדין, נגד כל מי שיעסיק או ילין שוהה בלתי חוקי, או אפילו נגד מי שידע על שוהה בלתי חוקי ולא ידווח על כך למשטרה".

השר הוסיף, "התשובה שלנו לטרוריסטים וארגוני הטרור זה החזרה לחיים, אנחנו עושים ככל שביכולתנו כדי לאפשר זאת". ארדן התייחס לחסימת מעבר יהודים משער שכם לכותל ובחזרה בליל שבועות עד לשעה 1:30, כפי שדיווחנו כאן מוקדם יותר השבוע, "אנחנו רוצים לאפשר גם למתפללים בעיר העתיקה וגם לחוגגים המוסלמים את חופש הפולחן, ולכן המשטרה נערכה ועשתה את כל המאמצים כדי לאפשר זאת".

השר סיים בתודות לכוחות הביטחון, "אלפי שוטרים של כוחות הביטחון לא יעשו את החג עם משפחתם כדי לאפשר לאזרחי המדינה לחגוג את החג. זאת התשובה שלנו לטרוריסטים. אני רוצה לאחל חג שמח ורמדאן כרים".

כזכור, בתחילת השבוע פורסם כי המשטרה לא תאפשר מעבר יהודים לכותל ובחזרה משער שכם, וכי רחוב הגיא ייחסם לתנועת יהודים. במשטרה אומרים כי החסימה תתבצע עד 1:30 בליל שבועות בכפוף להערכות מצב. אך תושבים בירושלים חוששים כי המשטרה תבחר בדרך הקלה, ולא תאפשר מעבר רבבות יהודים המגיעים לכותל לתפילת ותיקין.

 

השארת תגובה