המחבלים תכננו פיגוע נוסף באוטובוס

כתב אישום נגד המחבלים מפיגוע הדקירה בטיילת בארמון הנציב מתחילת החודש • ע"פ כתב האישום תכננו השלושה פיגוע נוסף באוטובוס בחסדי שמים עצרו כוחות הביטחון את המחבלים בטרם הוציאו את זממם לפועל

מקוםהפיגוע בטיילת ארמון הנציב. צילום: יחידת דוברות המשטרה
מקוםהפיגוע בטיילת ארמון הנציב. צילום: יחידת דוברות המשטרה

כתב האישום הוגש הבוקר (יום ו') נגד המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בארמון הנציב בתחילת החודש. כתב האישום חושף שהשלושה תכננו לבצע פיגוע רצחני נוסף, בחסדי שמים לא יצא לפועל.

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית המשפט המחוזי לנוער בעיר, כתב אישום נגד שלושת המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בטיילת ארמון הנציב, פיגוע שבמהלכו נפצעו שתי קשישות בנות 80. השלושה, קטינים בני 16, מואשמים בניסיון רצח, שיבוש הליכי חקירה וסיוע לאויב בזמן מלחמה.

במהלך חודש פברואר, על רקע המצב השורר בין יהודים וערבים בירושלים ופעילות המשטרה בירושלים למניעת טרור, גמלה בלבם החלטה ליטול חלק במאבק הלאומי והדתי. השלושה החליטו לבצע פיגוע דקירה, כלפי יהודים או אנשי כוחות הביטחון, במטרה להרגם ולהיות שהידים.

המחבלים יצרו קשר באמצעות הרשתות החברתיות, וקשרו קשר לבצע יחד פיגוע התאבדות  בדקירה, זאת במטרה להרוג יהודי ולמות "מות קדושים". השלושה שקלו יחד מספר מקומות אפשריים לביצוע הפיגוע, ולבסוף החליטו לבצע פיגוע דקירה בשכונת ארמון הנציב בירושלים.

בבוקר יום הפיגוע, בדרכו למקום המפגש המתוכנן, פגש אחד המחבלים את בן דודו, ואמר לו כי הוא יוצא לבצע פיגוע דקירה, מסר לו את מכשיר הטלפון הנייד שלו וביקש ממנו כי במידה והוא ימות ידאג למסור את מכשיר הטלפון למשפחתו. השלושה החליטו שרק שניים מהם ייטלו חלק בפיגוע, ואילו המחבל השלישי ייצא לביצוע פיגוע דקירה באוטובוס במטרה להרוג יהודי.

שנים מהם המשיכו לטיילת ארמון הנציב וכשהבחינו בקבוצה של נשים מבוגרות, סיכמו ביניהם כי ידקרו את הנשים אחת אחרי השנייה. המחבלים התקרבו במהירות מאחורי גבה של קשישה בת 84, אשר הלכה אחרונה בטור במרחק מה מאחור מיתר הצועדות, תקפו אותה באמצעות הסכין והגרזן והמשיכו בריצה לעבר הקשישה בת ה-86, ותקפו אף אותה בכוונה לגרום למותה. יתר הנשים, אשר שמעו את זעקות חברותיהן, נסו על נפשם, ושני המחבלים נמלטו מהמקום.

סמוך לאחר ביצוע הפיגוע, פנה אליהם המחבל הקטין השלישי באמצעות הרשת החברתית, וביקש לתכנן פיגוע דקירה נוסף במטרה להרוג יהודי. בחסדי שמים עצרו כוחות הביטחון את השלושה בטרם עלה בידם לבצע את הפיגוע הנוסף. סמוך למעצרם, מחקו המחבלים את כל ההתכתבות ביניהם בנושא, במטרה לשבש הליכי חקירה ולהכשיל את ההליך השיפוטי.

 

השארת תגובה