זהירות: המטען הנייד מרגל אחריכם

הFBI מזהיר: נמצאו מטענים ניידים מצוידים בחומרה המזהה ומקליטה הקלדות במקלדות האלחוטיות שבסביבתה ומשדרת אותם הלאה • מיקרסופט: ממליצים להימנע משימוש במקלדות אלחוטיות

(צילום FBI)מטען נייד
(צילום FBI)מטען נייד

נדמה שהאקרים הולכים ומשתכללים. ב FBI מזהירים מפני מטענים ניידים העשויים להכיל חומרה המסוגלת לקלוט סיסמאות ומידע רגיש שאנחנו מקלידים במקלדת אלחוטית הנמצאת בסביבתם.

לפי נציגי לשכת החקירות הפדרלית, נמצאו  מטענים ניידים המכילים חומרה מתוחכמת לגנבת סיסמאות. החומרה נמצאת בתוך שקע המטען ומקליטה את הקשות המקלדת ומשדרת אותם הלאה.

לדברי הFBI בגלל שהמידע נגנב בין המקלדת למחשב ולא מהמחשב עצמו, מנהלי אבטחת מידע עלולים למצוא את עצמם בלי יכולת לגלות את מקור דליפת המידע. לטענתם הסכנה שבמטען כזה חמורה. פעילי סייבר עלולים להשתיל את המטען בתמימות במיקום אסטרטגי במשרד, בזמן שהמשתמשים במשרד יקלידו ססמאות לבנקים או למאגרי מידע הססמאות ישודרו הלאה. כך שפעילי הסייבר יוכלו באופן פוטנציאלי לאסוף מידע אישי, סודות ארגוניים, סיסמאות ומידע רגיש נוסף.

בFBI מרגיעים כי אין סכנה למשתמשים ביתיים. הסבירות שמישהו ינסה לשתול אצלכם בבית מכשיר שיקלוט וישדר סיסמאות הוא די קלוש, אך הסכנה קיימת במשרדים ובעסקים. שימוש במקלדות אלחוטיות  במקום העבודה, עלול לסכן את המידע העסקי או המידע האישי שלכם – במידה ואתם נכנסים לבדוק את מצב המשכורת שנכנסה לכם החודש ממקום העבודה או נכנסים לרשתות חברתיות בזמן העבודה.

לדברי מיקרוספט, מקלדות החברה שיוצרו לאחר שנת 2011 מצוידות ביכולות הצפנה, המונעות את פעולת המכשיר, המכונה KeySweeper. גם מקלדות הבלוטות' של החברה בטוחות. החברה ממליצה  להימנע ממקלדות אלחוטיות  שלא משתמשים בהצפנה.

השארת תגובה