סנדרס מינה לנציגיו פעילים פרו-פלסטינים

המתמודד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית ברני סנדרס, מינה פעילים פרו-פלסטינים לוועידת המצע של המפלגה הדמוקרטית • פרופסור קורנליוס ווסט אחד הנציגים התבטא בעבר: "פשעי חמאס מחווירים מול פשעי ישראל בעזה"

המועמד לנשיאות: ברני סנדרס למרות ההפסד מסרב לפרוש
המועמד לנשיאות: ברני סנדרס למרות ההפסד מסרב לפרוש

ברני סנדרס, המועמד היהודי בבחירות לראשות המפלגה הדמוקרטית, ממשיך בדרכו האנטי-ישראלית, ומינה פעילים פרו פלסטינים לוועדת המצע של המפלגה הדמוקרטית.

סנדרס מינה את ג'יימס זוגבי, ראש המכון הערבי-אמריקאי; פרופ' קורנליוס ווסט, תומך ב-BDS; וקית אליסון מהקונגרס לוועדה שתקבע את אופי המצע של המפלגה בבחירות הקרובות על נשיאות ארה"ב.

על אף שנכון לעכשיו נראה כי לסנדרס אין סיכוי ממשי לנצח את הילרי קלינטון בבחירות על יו"ר המפלגה, סנדרס מצליח למנף את כוחו הפוליטי שצבר בבחירות המקדימות כדי לקדם את האג'נדה שלו במפלגה.

לסנדרס יש 1563 צירים לעומת  2293 צירים להילרי קלינטון. מספר הצירים המינימלי הנדרש להיבחר למועמד המפלגה– 2383.  למרות הפער, ברני סנדרס מתעקש ללכת עד הסוף ולהגיע לעימות עם הילרי קלינטן בוועידת המפלגה. בגלל התעקשותו של סנדרס, קלינטון אינה יכולה למקד את מאמצי הקמפיין שלה בדונאלד טראמפ ונאלצת לבזבז אנרגיה, זמן ומשאבים להתמודדות עם סנדרס, לקראת סבב הבחירות המקדימות בקליפורניה בעוד כשבועיים.

במאמץ לנסות להגיע להסדר עם סנדרס שיכריז על פרישה, החליטה המפלגה הדמוקרטית לתת לסנדרס אפשרות  למנות חמישה נציגים לוועדת המצע.

סנדרס, במאמץ להזיז את המפלגה שמאלה, ניצל  את ההטבה כדי להושיב בוועדת המצע את הנציגים הכי  שמאלנים  שעלה בידו למצוא ובהם גם נציגים פרו פלסטינים.

פרופ' ווסט, תומך מוצהר של BDS  אמר בראיון למגזין "סאלון", "אין לי שום ספק, שהכיבוש הישראלי הוא מכוער, מרושע וברוטאלי. לא מספיק רק להפנות את תשומת הלב אליו. צריך לשים לו קץ. אמנם נכון שאני מתנגד גם לכיבוש בטיבט, לכיבוש בקשמיר ולכיבושים במקומות אחרים, אך הכיבוש הישראלי ראוי לתשומת ליבנו מפני שכאזרח אמריקאי, כספי המיסים שלי משמשים להנצחת הכיבוש המכוער הזה". בהזדמנות אחרת התבטא: "פשעי חמאס מחווירים מול פשעי ישראל בעזה".

השארת תגובה