[banners_zone id=40]

במד"א נערכים לל"ג בעומר ומפרסמים הנחיות

במד"א נערכים לקראת ל"ג בעומר, לתת מענה הן לחוגגים במדורות ברחבי הארץ ובעיקר למאות האלפים שיעלו למירון • במסגרת הערכות תעלה רמת הכוננות במחוז הצפוני לרמה ג' ובהר יהיו מאות אנשי מד"א וציוד רב • בפנים: הנחיות הבטיחות לעולים לרשב"י

מסוק מדא וניידת טיפול נמרץ של מדא. צילום דוברות מדא. 26.4.16
מסוק מדא וניידת טיפול נמרץ של מדא. צילום דוברות מדא. 26.4.16

מבצע מירון תשע"ו: בין יתר גופי החירום, גם במד"א נערכים לאבטחת מאות אלפי העולים לציון הרשב"י בל"ג בעומר, וכמו כן לאבטח את עם ישראל שיחגוג בהדלקת המדורות ברחבי הארץ.

במסגרת ההערכות, מרחבי מד"א בצפון הארץ המאבטחים גם את הילולת רבי שמעון בר יוחאי במירון יעלו את הכוננות כבר מיום רביעי (25.5) בשעות הבוקר, ועד ליום חמישי  (26.5) בשעה 23:00.

במהלך ל"ג בעומר, מרחבי מד"א בצפון הארץ ישהו בכוננות ג', שהיא הגבוהה ביותר, על מנת שיוכלו להעניק מענה מלא, מיידי ומקצועי לכל קריאה שתתקבל. את מאות אלפי החוגגים בהילולת הרשב"י במירון, יאבטחו רפואית כוחות מד"א של מרחב ירדן מתוגברים בכוחות רבים נוספים מכל רחבי הארץ.

במהלך ימי ההילולה, אליה צפויים להגיע מאות אלפי בני אדם, יפעיל מגן-דוד-אדום מוקד שליטה מיוחד בהר מירון וכן שתי מרפאות: הראשית – בבניין ישיבת מירון, שתאויש ברופאים, פאראמדיקים וחובשים; המשנית – בסמוך למפעל שזיפרון לרגלי הר מירון, שתאויש גם היא ברופאים, פאראמדיקים וחובשים. בנוסף, סמוך לקבר הרשב"י ובציר המהדרין ייפרס כוח עתודה רגלי של מאות פאראמדיקים וחובשים, עובדים ומתנדבים, שיעניקו מענה רפואי מיידי לחוגגים שיחושו ברע ויסייעו לפנותם מתוך חגיגות ההילולה אל המרפאות.

באתר יוצבו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, תחנות אירוע רב נפגעים (תאר"ן), מרפאה ניידת, אופנועי מד"א, טרקטורוני מד"א ומאות אנשי רפואה של מד"א, שיפרסו ברחבי האתר ויתנו מענה ראשוני לחוגגים שיזדקקו לעזרה רפואית וכן יפנו את הנפגעים שיזדקקו לכך לביה"ח. המסוק הצפוני של מד"א יעמוד גם הוא בכוננות גבוהה על מנת לסייע בפינוי נפגעים במידת הצורך.  בנוסף, יתוגברו כוחות מד"א בצפון הארץ בכבישים ובצירים המובילים למירון.

בשנה שעברה, העניקו כוחות מד"א, בהם מאות פאראמדיקים, חובשים, רופאים, עובדים ומתנדבים של מד"א שהוצבו במירון, טיפול לכ-170 ממשתתפי ההילולה בהר מירון שסבלו מפגיעות שונות, בהן חבלות, התייבשויות, פציעות קלות, צריכת יתר של אלכוהול ובעיות רפואיות אחרות.

במד"א גם מפרסמים שורת הנחיות לעולים למירון:

1.       מנעו התייבשות: רצוי להרבות בשתיית נוזלים מעבר לתחושת הצימאון ולהצטייד בכמות מים מספקת. יש להימנע מלהתהלך בשמש ללא כיסוי ראש ולמרוח אברים חשופים בקרם הגנה.

2.       חולים וקשישים הנוטלים דרך קבע תרופות כרוניות, מתבקשים להצטייד במלאי מתאים לפני היציאה לדרך.

3.       יש להקפיד על אכילת מזון שנשמר בתנאי קירור והיגיינה נאותים.

4.       באזור ההדלקה מד"א מבקש מהציבור לנקוט בצעדי זהירות –  אין לזרוק חומרים דליקים (שמן וכד') באתר ההדלקה, העשויים לגרום להחלקה ולפציעת המתפללים.

5.       בכל מקרה של פציעה ניתן לפנות למרפאות מד"א באתר ההילולה על מנת לקבל טיפול רפואי, במידת הצורך יש להתקשר למד"א בטלפון חירום 101.

בנוסף, מדי שנה, מתקבלות במד"א קריאות על נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים בדרך להר מירון ובדרך חזרה ממנו. על כן, קוראים במד"א לציבור החוגגים להישמר בדרכים:

1.       על הנהגים להקפיד על שינה מספקת לפני היציאה לדרך.

2.      יש לקחת בחשבון את הפקקים הרבים שבאזור מירון: על הנהגים לשמור על ערנות רבה, להקפיד על שמירת מרחק מספק בין רכב לרכב, ולנהוג במשנה זהירות.

3.      רכבים ובהם ילדים ותינוקות- יש להקפיד לחגור את הילדים בכיסא בטיחות מותאם ולהצטייד בשתייה ומזון מספיקים בעבורם, שכן השהייה בפקקים עלולה להיות ארוכה.

4.      אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר, גם אם חלונות הרכב פתוחים ואף לא לזמן קצר.

5.      יש להישמע להוראות המשטרה והסדרנים באזור הר מירון, על מנת להימנע מתאונות מיותרות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין מסר: "אני מברך את העולים לקברו של רבי שמעון בר יוחאי זצ"ל ואת חוגגי ל"ג בעומר ברחבי הארץ. ההילולה במירון היא אחת מהאירועים הציבוריים הגדולים שמד"א נדרש להיערך לקראתו. מדי שנה, כוחות מד"א ערוכים בשטח ונערכים מראש למגוון רחב של תרחישים אפשריים, על מנת להעניק את המענה הטוב, המהיר, היעיל והאיכותי ביותר לחוגגים במירון. גם השנה נערכנו למגוון רחב של תרחישים קיצוניים, בנוסף להענקת טיפולים רפואיים למשתתפים שחלילה יפצעו או יחושו ברע.

אני מבקש מהציבור בהילולה להקפיד על הנחיות הבטיחות, להימנע ככל שניתן מצפיפות ודוחק ולהישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים בשטח. בנוסף, כוחות מד"א ערוכים להעניק מענה מיידי ומהיר לכל מי שעלול להיפגע במהלך מדורות ל"ג בעומר, ובמהלך יום החג, בו רבים מטיילים בכל רחבי הארץ. אנו מבקשים מההורים לנהוג ביתר תשומת לב לפעילות הילדים בל"ג בעומר ולהקפיד על מבוגרים אחראיים בכל מדורה ומדורה, על מנת לשמור על חייהם".

חפק מדא (1) - צילום דוברות מדא

השארת תגובה