השמאי הממשלתי: מחירי הדירות ממשיכים לעלות

ע"פ דו"ח השמאי הממשלתי מחירי הדירות עלו ב8% ביחס לרבעון המקביל ב-2015 וב-1.6% ביחס לרבעון האחרון • יחד עם זאת מדובר בהתמתנות העלייה ותכנית "דיור למשתכן" טרם השפיעה על המחירים • צפו בטבלת המחירים: איזו עיר שיאנית ההתייקרות ובאיזה עיר הדירות הוזלו

מחירי הדירות בישראל ממשיכים לזנק. הבוקר פרסם השמאי הממשלתי את הסקירה לרבעון הראשון של 2016. על פי נתוני הדו"ח מחירי הדירות עלו ב- 8% ביחס לרבעון המקביל ב2015 וב -1.6% ביחס לרבעון האחרון של 2015.

עוד עולה מהדו"ח כי חלה ירידה של כ-4% במלאי הדירות החדשות הלא מכורות ביחס לרבעון הקודם. נכון לחודש מרץ מלאי הדירות החדשות הלא מכורות עומד על כ-27,000 יחידות דיור.

נחמה פורתא ניתן לראות בעליה המתונה יחסית לרבעון הקודם. ברבעון האחרון של 2015 מחירי הדירות עלו בשיעור של כ2.5%.

השפעת פרויקט הדגל של שר האוצר משה כחלון – "מחיר למשתכן", לא באה לידי ביטוי בסקירת השמאי. על פי דברי השמאי הממשלתי, טל אלדרוטי, "על אף העובדה כי ראשוני הפרויקטים של תכנית מחיר למשתכן מתחילים להראות אחיזה ושיווק לציבור הרחב, הרי שמדובר בניצנים ראשוניים בלבד, והשפעת התכנית – ככל שחלה – טרם מצאה ביטוי ברבעון הנסקר. ככלל, הציבור עדיין פונה לביצוע עסקות בדירות מגורים וברבעון הנסקר ניכר גידול של כ- 13% בכמות העסקות בסוג הדירות שנסקר, ביחס לרבעון הקודם".

מהדו"ח עולה כי העיר הרצליה היא שיאנית ההתייקרות עם עלייה של 14% מהרבעון המקביל, מחיר דירת 4 חדרים עומד על 2.337 מיליון ש"ח. שיאנית ההתייקרות של הרבעון היא העיר אילת עם עליה של 5% מהרבעון הקודם, מחיר דירת 4 חדרים נמכר במחיר של כ 1,097 מיליון ש"ח. בעיר ירושלים נרשם קיפאון מחירים ביחס לרבעון הקודם ועליה של 1% בלבד ביחס לרבעון המקביל. מחיר דירת 4 חדרים בירושלים עומד על כ 1,929 מיליון ש"ח.

לעומת זאת בעיר חולון נרשמה ירידה של כ3% ומחיר דירת ארבעה חדרים עומד על 1.672 מיליון ש"ח. כמו כן נרשמו ירידות בערים אשדוד, כפר סבא וחיפה.

עוד עולה מהדו"ח כי היקף המשכנתאות שהציבור לקח על עצמו ברבעון הראשון של 2016 עומד על כ 15 מיליארד ש"ח, עלייה של אחוז אחד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

השארת תגובה