ברק צייץ והצית חרושת שמועות: "ניצנים של פאשיזם"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התבטא באופן נדיר על האירועים במערכת הפוליטית ותקף בחריפות את הדחתו של יעלון ומינויו של ליברמן לשר הביטחון • ההתבטאות גררה גל שמועות על חזרה אפשרית של ברק למערכת הפוליטית • בלשכת ליברמן תקפו: "המורשת שהשאיר – מדינה בוערת"

אהוד ברק. צילום: ברק ויצמן
אהוד ברק. צילום: ברק ויצמן

אחרי הורדת פרופיל של יותר משלוש שנים, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התבטא בנוגע לתהפוכות הפוליטיות בשבוע האחרון, והצית חרושת שמועות אודות חזרה אפשרית שלו למגרש הפוליטי.

בחשבון הטוויטר שלו צייץ ברק: "ציונות חפצת חיים וניצנים של פשיזם, כמו שרואים עכשיו בממשלת ישראל, אינם יכולים לחיות בצוותא".

ברק ציטט את הדברים הקשים שאמר בריאיון מניו יורק לערוץ 10. דבריו באו בעקבות פרישתו של שר הביטחון משה יעלון והחלפתו המסתמנת ביו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. הפעם האחרונה שברק צייץ הייתה בסוף ינואר 2013 מנאומו בוועידה הכלכלית בדאבוס, שלושה חודשים אחרי שהודיע על פרישתו מהחיים הפוליטיים.

ברק מתח ביקורת חריפה על ההחלטה להדיח את שר הביטחון יעלון ולמנות במקומו את ליברמן, ואמר כי מדובר ב"ביטוי לשיקול דעת לקוי ולהלך רוח מטריד מאוד אצל מקבלי ההחלטות, ביטוי לחוסר אחריות כלפי צה"ל ולאזרחי המדינה". ראש הממשלה לשעבר הוסיף כי "האירועים האלה, ששיאם בפיטורי יעלון, צריכים להיות לכל החברה אור אדום לגבי מה שקורה בממשלה, כולל את העומד בראשה".

מאז שפרש מהחיים הפוליטיים, ברק פנה לעסקים, אך הוא מקפיד להתראיין ולהתבטא מעת לעת, כדי לשמור על פרופיל ציבורי ולפי הערכות, גם כדי להישאר בתודעה כמי שיש לו ערך מוסף. עם זאת, דבריו החריפים של ברק אמש עוררו הערכות במערכת הפוליטית כי הוא עשוי לתכנן את שובו לזירה בקרוב.

הדברים התקבלו בזעם בלשכתו של ליברמן, שמסרה בתגובה כי "המורשת שהשאיר אחריו אהוד ברק בסיום כהונתו כראש ממשלה וכשר ביטחון היא מדינה בוערת, עיי חורבות, מבצעים כושלים ושובל של עסקאות ביטחוניות מפוקפקות".

תגובה אחת
  1. אהוד ברחחח, תכוון את השעון במוחך. נראה לי שהבטריות נשרפו.

השארת תגובה