"חוסר אמון" • בוגי יעלון פורש מהחיים הפוליטיים

בעוד בנימין נתניהו מבקש להרחיב את הקואליציה והממשלה בראשה הוא עומד, שר הבטחון שאמור היה לעבור מכסאו אל כס שר החוץ, הודיע כי הוא איבד את אמונו בראש הממשלה וכי הוא נוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים • באופוזיציה ממהרים לחבק

שר הביטחון בוגי יעלון בתערוכת נשק     צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
שר הביטחון בוגי יעלון בתערוכת נשק צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

הדרמה סביב צירופה של 'ישראל ביתנו' לקואליציה ולממשלה, ממשיכה.

שר הביטחון משה בוגי יעלון, שאמור היה לוותר על כסאו עבור יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, סיפר כי הודיע הבוקר לראש הממשלה על פרישתו מההמשלה, יעלון פורש מהחיים הפוליטיים ויעזוב את הכנסת.

את הדבריו פירסם יעלון ברשת החברתית: "הודעתי הבוקר לראש הממשלה כי בעקבות התנהלותו בהתפתחויות האחרונות, ונוכח חוסר האמון בו, אני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ונוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים".

לאחר התפטרות יעלון, הבא בתור ברשימת הליכוד לכנסת הוא פעיל הר הבית יהודה גליק.

ח"כ מוטי יוגב אמר: "במילה אחת: חבל.שר הביטחון משה בוגי יעלון איש ישר דרך, מקצוען ואחראי שפעל רבות בשנים לחיזוק ביטחון ישראל, גם לחיזוקה של ההתיישבות. מיצר על התפטרותו. אין לי ספק שמשה בוגי יעלון יתרום עוד רבות מכוחותיו לעם ומדינת ישראל."

השר זאב אלקין אמר לירון דקל בגל"צ: "לא באים לעולם הפוליטי בשביל תפקיד אחד. לא אומרים 'אני שר הביטחון ואם לא, אני הולך'".

חה״כ עפר שלח, יו״ר סיעת יש עתיד: ״בוגי יעלון הוא אדם הגון, והוא עשה את הדבר ההגון: סירב להיות עוד ליצן בקרקס נתניהו, ועזב אותו בשאט נפש. זהו זמנם של האנשים ההגונים בלהבדיל את עצמם ממי שעושים מהפוליטיקה קרקס, וזמנו של הציבור, שהוא שמשלם את החשבון, להגיד ״עד כאן״ למי שמבזים את שליחותם הציבורית״.

ח״כ מרב מיכאלי בטוויטר: ‏עוד איקס על החגורה של נתניהו, איבדנו קול מאוזן ושפוי בממשלה הימנית המטורללת והמסוכנת שנתניהו מוביל.

ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) על פרישת יעלון: "עידן נתניהו קרב לקיצו, וכוחות מרכזיים ממפלגתו שלו מביעים אי אמון משווע במנהיגותו. אני קורא שוב לשר הבטחון המתפטר יעלון ולשר האוצר כחלון, לבנות איתנו פלטפורמה פוליטית חדשה ושפויה – יחד עם כוחות מתוך הכנסת ומחוצה לה, זוהי שעת כושר ואל לנו להחמיץ את ההזדמנות."

חה"כ ציפי לבני: חלקתי על עמדותיו המדיניות של שר הביטחון בוגי יעלון – אבל הערכתי ומעריכה את עמדותיו הערכיות. הבעיה שערכים הם לא בקווי היסוד של הממשלה הזאת.

ח"כ יעל פארן (המחנה הציוני): לא אשב במליאה עת יושבע יהודה גליק לח"כ.

ח״כ רויטל סויד : ״נתניהו לוקח את הפוליטיקה, הצינית ממילא, למחוזות שלא ידענו. שר הבטחון בוגי יעלון, מנהיג ערכי שהתעקש לשמר את מוסריותו של הצבא והגן על הרמט״כל וקציניו, נאלץ להודיע על התפטרותו. ברוכים הבאים לחשכת ימי הביניים ולשלטון הדיקטטורה של ממשלת נתניהו״.

חה"כ יואל חסון: "שר הביטחון מתפטר 'נוכח חוסר האמון בראש הממשלה" והמסר ברור: אזרחי ישראל לא יכולים לישון עוד בשקט בלילה. אין לנו על מי לסמוך וגורלנו נתון בידיו של ראש ממשלה ציני וחסר אחריות. בוגי מצטרף לשרשרת ארוכה של ביטחוסניסטים שהביעו אי אמון בנתניהו: ראשי שב"כ, ראשי מוסד, רמטכ"לים ואלופים שכולם אומרים: נתניהו רע לביטחון"

״ערכים, הגינות ויושרה הן מילים גסות בשביל ביבי. אנשים שניחנו בהם יודעים כי אין להם מה לחפש לצידו. יעלון יודע למה התפטר״

חה״כ קסניה סבטלובה: ״אתמול אורלי לוי אבקסיס, היום שר הביטחון יעלון. לא מפתיע כי כל האנשים הטובים והראויים שומרים מרחק מהממשלה המסוכנת הזאת. הם יודעים לאיזה אבדון מובילים אותנו שלושת חסרי האחריות שבראשה, ביבי-ליברמן-בנט״.

״אלו רק חלק מהדברים שמוכיחים שלנו, למחנה הציוני, אין מה לחפש בממשלה כזאת. תפקידנו הוא להחליף אותה. אני מזמינה את בוגי יעלון ואת אורלי לוי אבקסיס להצטרף למאמצים להצלת מדינת ישראל, לצידנו״, סיכמה סבטלובה

חה״כ נחמן שי על פרישת יעלון: ״החלטתו האמיצה של שר הבטחון משה יעלון מסירה את המסיכה מפרצופה של הממשלה הימנית והקיצונית בתולדות ממשלות ישראל. יעלון אינו מוכן להיות עוד ילד הכאפות שלה. טרם קמה ואפשר כבר לחשב את קיצה לאחור.״

השר אריה דרעי: משה בוגי יעלון מילא בשנים האחרונות את תפקיד שר הביטחון בהצלחה רבה, ביושר ובנאמנות. השר יעלון הוא איש ערכי שתרם עשרות שנים לביטחון ישראל ואני קורא לו לחזור בו מהחלטתו ולהמשיך לכהן בממשלה

חה"כ שרן השכל: התפטרותו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון ופרישתו מהחיים הפוליטיים היא אבדה לתנועת הליכוד ולמדינת ישראל כולה.

בוגי, מהאנשים הערכיים ביותר במחנה הלאומי, ידע לאזן היטב בין פעילות נחושה למען ביטחון אזרחי ישראל, לבין תפיסת עולם אנושית ומוסרית שעל בסיסה הוקם "הליכוד". זו האחריות הלאומית והציונית שהוא לקח על עצמו.

אני מודה, יש לי גם חיבה אישית לבוגי. ביום בו הושבעתי לכנסת, ביקש שר הביטחון לברך אותי, הח"כית החדשה, ומעל דוכן הכנסת נתן לי עצה לחיים: לנהוג על-פי מצפן מוסרי וערכי פנימי, ללכת עם הדברים שאני מאמינה בהם, ולא להיכנע להלכי הרוח השמניים והמשתנים. אין ספק שבוגי נהג כך תמיד, ובפרישתו הוא נוהג כך גם עתה.

אני יכולה רק להצדיע לו על כך, ולברך אותו בהצלחה בהמשך דרכו ולהמשך מעורבות בחיי העם והמדינה.

שרת המשפטים איילת שקד: "השר יעלון הוא איש ערכי שתרם רבות למדינת ישראל. מקומו צריך היה להיות סביב שולחן הממשלה. צר לי על החלטתו לפרוש מהחיים הפוליטיים".

מזכ"ל מפלגת העבודה חה"כ חיליק בר: "נתניהו הצליח לעשות סיכול ממוקד לשר הביטחון של מדינת ישראל. צר לי על פרישתו של בוגי יעלון מהכנסת שכן מדובר באדם ערכי שנוכחותו בשדה הפוליטי תרמה להעלאת רף הנורמות הציבוריות. למרות שאנו חלוקים אידאולוגית תמיד הערכתי את התנהלותו הממלכתית בוגי – התנהלות שכנראה אינה יכולה להתקיים בכפיפה אחת עם זו של בנימין נתניהו".

חה״כ יואב קיש: צר לי לשמוע על החלטתו של בוגי. שר הבטחון הוא אדם טוב ושר מעולה ואף מחלוקת לא יכולה לשנות זאת. עזיבתו תהיה הפסד לליכוד ולעם ישראל כולו. אני קורא לראש הממשלה לפעול ליישור ההדורים ולשר הבטחון לחזור בו מהחלטתו.

סגן יו"ר הכנסת, חה"כ אורן חזן: "בשנה שחלפה דרשתי מרה"מ להעביר את יעלון מתפקידו עקב מדיניות ביטחונית רופסת, טעויות חוזרות ונשנות בהתנהלותו, והקפאה מסוכנת.

צר לי שיעלון לא הבין שבפוליטיקיה אתה לא תמיד מנצח. אי אפשר להיות תמיד למעלה. בפוליטיקה יש לגלות עצבי ברזל, קור רוח וסבלנות ומי שלא מבין זאת עלול למצוא את עצמו בחוץ."

אני רק מקווה שאין כאן השלמה של המהלך החתרני, עליו התרעתי בעבר, בו החל יעלון יחד עם המחנה הציוני בחודשים האחרונים."

השארת תגובה