כחלון: "תרומת יעלון קריטית, מתנגד לפסילת ליברמן"

שר האוצר משה כחלון התייחס להתפתחויות הפוליטיות בימים האחרונים ואמר כי המשך תרומתו של יעלון "קריטית לביטחון המדינה" • הוא הביע התנגדות לפסילת ליברמן כשר הביטחון ואמר כי "השימוש הפוליטי שנעשה בצה"ל פוגע בביטחון המדינה"

כחלון בסיעת כולנו
כחלון בסיעת כולנו

שר האוצר משה כחלון, מגיב לראשונה לדרמה הפוליטית שהתחוללה בשבוע האחרון, ולהצטרפותו הצפוייה של אביגדור ליברמן לממשלה, ובחר להגן דווקא על שר הביטחון, שכנראה יעזוב את תפקידו – משה בוגי יעלון.

בישיבת סיעת כולנו שהתקיימה במעלות אמר כחלון: "מדינת ישראל חבה חוב גדול ליעלון. המשך תרומתו כחבר בכיר בממשלה היא קריטית לביטחון המדינה; אני מתנגד לניסיונות לפסול את ליברמן, הוא יבחן ויישפט רק על תפקודו כשר; השימוש הפוליטי שנעשה בצה"ל פוגע בביטחון המדינה"

"זה לא סוד שמאז הקמת הממשלה פעלתי רבות על מנת להרחיבה, גם מול מפלגת העבודה, גם מול ישראל ביתנו ולא עצרתי אפילו ליום אחד. הבנתי את החשיבות ואני עדיין חושב שזה חיוני וחשוב שתהיה לנו ממשלה רחבה ככל הניתן. כידוע לכם, לצערי, המשא ומתן עם מפלגת העבודה לא הגיע לידי הבשלה. אני חושב שזה היה חשוב מאוד, מאוד רציתי בהצטרפותם ועשיתי מאמצים אדירים בכדי שזה יקרה אך לצערי זה לא צלח.

"כרגע, נראה כי המשא ומתן עם "ישראל ביתנו", לפחות לפי השיחות האחרונות שהיו לי לפנות בוקר עם ראש הממשלה, עם ליברמן ועם יריב לוין – הולך לקראת הבשלה ואני מקווה שזה יסתיים בהקדם.

כחלון הגן גם על ליברמן ואמר: "מאז הדיווחים על מינויו הצפוי של חבר הכנסת אביגדור ליברמן לשר הביטחון יש קולות שמבקרים את מידת התאמתו לתפקיד. אני מתנגד ודוחה מכל וכל את הניסיון לפסול אישית את ח"כ ליברמן ולא אף אחד אחר לתפקיד כזה או אחר. יש לשפוט אותו, כמו כל שר אחר, על פי ביצועיו והתנהלותו במסגרת מילוי תפקידו.

יחד עם זאת, צריך שיהיה ברור. הממשלה הזו קמה על בסיס ההתחייבות לשמירה על שלטון החוק, על בית המשפט העליון, על התנהלות בשיקול דעת, באחריות ובממלכתיות. כל זמן שזה יעבוד בצורה הזאת תהיה תמיכה של כולנו בממשלה. בכוונתי לעמוד על כך שהדבר הזה יישמר על ידי השותפות החדשות והוותיקות כאחד. אנחנו מחויבים לכך שהממשלה תפעל באחריות ושיקול דעת תוך ריסון עצמי.

אנחנו מחויבים לפעול על מנת להקטין את הקיטוב והפילוג בחברה הישראלית ולנהוג באחריות על מנת לעשות את מה שנכון למדינה ולא מה שטוב למפלגה. כפי שאמרתי מיום הקמת הממשלה ואני אומר וחוזר גם היום, מפלגת כולנו תשמור על מעמד בית המשפט ושלטון החוק, אנחנו לא נהסס להשתמש בזכות הווטו שיש לנו בנושא זה.

מדינת ישראל, ואני אומר את זה גם כחבר ממשלה, גם כחבר קבינט וגם כשר אוצר חבה חוב גדול לשר הביטחון משה יעלון. מדובר באדם בעל מניות רבות בביטחון ישראל ושותף מרכזי בהובלת התפיסה הממלכתית, הערכית, המוסרית והאחראית של מדינת ישראל.

אני מקווה ומייחל כי השר יעלון ישולב בתפקיד בכיר ומרכזי בקואליציה וימשיך לתרום את תרומה הרבה לביטחון ישראל בכל הגופים הרלבנטיים. התרומה שלו היא קריטית לביטחון המדינה ולחברה.

השימוש הפוליטי שנעשה בימים האחרונים בצה"ל על ידי גורמים פוליטיים מסוימים פוגע בביטחון המדינה. אני מתחייב שאמשיך לפעול בכדי לשמור על צה"ל מחוץ לשיח הפוליטי. תנו לצה"ל לעשות את עבודתו להכניס את צה"ל לשיח הפוליטי לא מוסיף שום דבר לאף אחד ורק גורם נזק."

השארת תגובה