מהפך בארצות הברית: שוויון בין טראמפ לקלינטון

כשבוע לאחר פרישת שני מתחריו של דונאלד טראמפ מהמירוץ על ראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית נראה כי טראמפ מתאושש ואפילו מצליח להתגבר על יריבתו הילארי קלינטון שזוכה כעת ב1% בלבד יותר מטראמפ בסקרי דעת קהל

דונאלד טראמפ
דונאלד טראמפ

כשבוע לאחר פרישת שני מתחריו של דונאלד טראמפ מהמירוץ על ראשות המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית נראה כי דונאלד טראמפ מתאושש ואפילו מצליח להתגבר אט אט על יריבתו הילארי קלינטון.

התמיכה במינויו של דונלד טראמפ לתפקיד נשיא ארצות הברית גברה וכעת היא כמעט משתווה לתמיכה בהילרי קלינטון – כך לפי סקר של סוכנות הידיעות רויטרס ומכון הסקרים "איפסוס" שפורסם היום וממנו ניתן ללמוד כי הקרב שעשוי להתנהל בין השניים, שצפויים להתמודד על תפקיד הנשיא בבחירות שייערכו בנובמבר יהיה צמוד מאוד

על פי הסקר 41% מהנשאלים תמכו במועמדת המובילה לראשות המפלגה הדמוקרטית, בעוד 40% תמכו במיליארדר. 19% הנותרים מגלמים מצביעים שטרם בחרו למי ייתנו את קולם בבחירות שבהן יתמודדו השניים זה מול זה. במשאל השתתפו 1,289 בני אדם והוא נערך מיום שישי עד אתמול. לפי הסוקרים, הממצאים עשויים לסטות בכ-3%. אולם מדובר במגמה חיובית עבור טראמפ שצמצם את הפער ב12% מהסקר הקודם

עם זאת עדיין ישנם גורמים במפלגה הרפובליקנית שלא מביעים תמיכה במיליארדר טראמפ כשהבכיר שבהם הוא יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, פול ראיין, שצפוי להיפגש מחר עם טראמפ.

"אנחנו מנסים להיות חיוביים ככל האפשר, להשיג איחוד אמיתי. לאחר פריימריז קשים, יידרשו מאמצים לשם כך. אנחנו מחויבים להשקיע את המאמצים הללו", אמר ראיין בראיון לכלי תקשורת והוסיף כי הוא לא באמת מכיר את טראמפ. "אני רוצה להיות חלק מתהליך האיחוד כדי שנהיה חזקים ככל האפשר בסתיו ונוכל לנצח בבחירות. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להפסיד להילרי קלינטון". אמר.

עם זאת, ראיין טרם הביע תמיכה בטראמפ ואף הזהיר כי איחוי שברי המפלגה המפולגת עשוי לקחת זמן בשל עונת הפריימריז המתישה. אמירה זו מצביעה על כך שיכול להיות כי הפגישה מחר לא תניב תוצאות מידיות. מנגד, מצופה מראיין לרכך את עמדתו לגבי טראמפ לאחר שבשבוע שעבר אמר כי אינו מוכן עדיין לתמוך בו. הייתה זו הצהרה חריגה, שהייתה בה מעין שמירת מרחק מהמועמד היחיד לראשות המפלגה והשארת פרצה לאפשרות כי אולי יתמודד בעצמו בבחירות בשנת 2020.

תגובה אחת
  1. עמכם הסליחה: אבל מחר יום צום, ויום אבל לאומי, ואני לובשת שחחחווררררררררר! כולנו יודעים שראשי הציונות החילונית היו אנשים שרצו להתבולל ושנאו את הדת היהודית ואת הדתיים ורק רצו -ש-מ-ד-… אני בטח יבכהה מחר. מחר יום אבל לאומי, יום של כפירה בשם יתברך שמו ח"ו. ועל זה יש להתאבל. זה יום רע מאוד לישראל, נא להתלבש בשחור , וכולם מוכרחים להשתתף . לא רק הר הבית לא בידנו, גם ישראל לא שולטים פה, אלא ערב-רב. ואין לנו עצמאות ואמריקה ואומות העולם שונאי ישראל הם קובעי המדיניות פה וכך בכל תכנית שלום חדשה מגורשים יהודים מביתם ונהרסים ישובים והערבים מתנחלים בכל הארץללא היתר ורשיון ואסור להרוס להם בתים, רק ליהודים ומעלים גויים לארץ ועוד יש אצלנו כאלה שחוגגים עצמאות חיים באשליות ולא רואים שיש פה שלטון ערב-רב שונאי דת ישראל ויהדות בחסות אומות העולם. תתפללו לטוב יהודים, אנחנו בצרות, ללא לימוד התורה לעומק אוי לנו ולנשמתנו ולנפשנו. רק בזכות לימוד התורה לעומק, קיום המצוות ולתפילות ישראל אויבנו עדיין לא חיסלו אותנו למרות כל רצונם ומאמצים שהם משקיעים בכך.

השארת תגובה