מפקד יחידת להב לשעבר נחקר במח"ש

מפקד יחידת להב 433 לשעבר, מנשה ארביב, הגיע הבוקר לראשונה למחלקה לחקירות שוטרים, כדי להיחקר על חלקו בפרשת הרב פינטו והחשדות לפיהן קיבל ממנו טובות הנאה ■ בעוד מספר ימים צפוי להיות מוגש לאישור, הסדר הטיעון של הרב פינטו והפרקליטות

מנשה ארביב צילום משטרת ישראל
מנשה ארביב צילום משטרת ישראל

מפקד יחידת להב 433 לשעבר, ניצב בדימוס מנשה ארביב הגיע הבוקר (ראשון) לראשונה לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים, לצורך חקירתו על חלקו בפרשת "רב ניצב" במסגרתה הוא נחשד בקבלת טובות הנאה.

החקירה הנוכחית, התאפשרה בעקבות הסדר הטיעון שנחתם עם הרב יאשיהו פינטו זה לא מכבר ולאחר אין סוף תהפוכות במשא ומתן עם פרקליטי הרב, שכזכור, שלושה מהם התפטרו בשבוע שעבר.
החקירה נגד ארביב עסקה בעדויות שנתנו חסידי הרב פינטו בנוגע לטובות ההנאה שלכאורה ניתנו לו, על פי החשד בתקופה בה כיהן ארביב כנספח המשטרה בארצות הברית. על פי עדותם, הטובות הללו, כללו סיוע לבנו ולאשתו של ארביב, בקבלת ויזה לארצות הברית, סיוע כלכלי לבנו של ארביב, כאשר הועבר לו מדי חודש כ-2,000 דולר ועוד.

כחודש לאחר פרסום הפרשה המסעירה, הודיע ארביב על פרישה מהמשטרה, לאחר 36 שנים של שירות בשורותיה, בשל טענותיו כלפי המערכת המשפטית והאופן בו היא טיפלה לדעתו, בפרשית "הרב והניצב". בשעתו, בעת הודעתו על הפרישה, אמר ארביב כי הוא אינו יכול להשלים עם היחס של המערכת המשפטית. "גלגלו אותי ואת משפחתי בזפת ובנוצות, דרשתי להיות מוזמן לחקירה, אך איש לא פנה אליי ולא ביקש את גרסתי", טען באוזני התקשורת.

עורכי דינו של ארביב מסרו בתגובה לחקירה הבוקר: "לאחר הודעת המדינה לבג"צ, על כך שמידע שמסרו אנשי הרב פינטו שנבדק ונמצאו לא מהימנות, התבקש ניצב ארביב להגיע למשרדי מח"ש, להמשך הבדיקות, כדי לוודא היכן נעלמו מיליוני שקלים שנתרמו לעמותה למען נזקקים וניצולי שואה שבה היו מעורים אנשי הרב".

"ארביב יציג בפני נציגי המשטרה, מידע שהוא לבדו מצדיק את ביטול ההסכם עם הרב פינטו. אנו מביעים תמיהה, כיצד לפתע הפך הרב פינטו לעד מדינה כנגד ארביב בחסות הסכם מפוקפק, המעלה חשש כבד, למניעים העומדים אחריו וראויים בעצמם לבדיקה יסודית". אמרו פרקליטיו.

השארת תגובה