התקרבות סעודיה-מצרים: דרישה לכינוס וועדת חו"ב

על רקע הודעתה של ממשלת מצרים כי שני איים שהיו נמצאים בתחומה יעברו לידי סעודיה דורשת חברת הכנסת קסניה סבטלובה לכנס את ועדת חוץ וביטחון "לדון בהתפתחויות השפעתן על ישראל ועל הסכם השלום בין ישראל-למצרים"

נשיא מצרים אסיסי ומלך סעודיה במצרים (צילום:רויטרס)
נשיא מצרים אסיסי ומלך סעודיה במצרים (צילום:רויטרס)

ביקורו של מלך סעודיה , סלמאן בן עבד אל-עזיז בקהיר מוביל לדאגה בישראל: אחרי ששתי המדינות הודיעו על הקמת גשר יבשתי ראשון מסוגו שיחבר בין המדינות מעל הים האדום, הודיעה אתמול ממשלת מצרים שהאיים טיראן וסנפיר בים האדום שייכים למעשה לסעודיה במסגרת שרטוט מחדש של הגבולות הימיים בין המדינות.

החלטה זו של מצרים מעוררת דאגה ובעקבות ההחלטה אף דורשת חברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנ"צ) לכנס את וועדת חוץ וביטחון של הכנסת לדיון מיוחד. ח"כ סבטלובה שבמקצועה הינה מזרחנית מומחית למצרים, התייחסה לסיכומים בין נשיא מצרים, סיסי, ומלך ערב הסעודית, סלאמן: "כוחות בינלאומיים של שמירת השלום מוצבים כיום על שני האיים, הנמצאים לא הרחק משארם א-שייח, אי לכך העניין נוגע ישירות למדינת ישראל ולביטחונה. לחיבור בין מצרים לסעודיה באמצעות גשר חדש שעל בנייתו סיכמו שני המנהיגים – הנשיא סיסי ומלך סלמן ולהעברת שני האיים לשליטה סעודית יכולות להיות השלכות קשות על בטחונה של ישראל.
סעודיה שבעצמה מנהלת מאבק עיקש נגד טרור בו זמנית גם הינה כר פורה לפעילות גיהדיסטית" חברת הכנסת סבטלובה ממשיכה ואומרת כי "כעת סעודיה מתקרבת למעשה לגבולות מדינת ישראל ושאלת הביטחון בהקשר של גורמים עויינים שמזוהים עם הגיהד העולמי היא שאלה משמעותית ביותר. אני פועלת לכינוס דחוף של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת על מנת לדון בהתפתחויות השפעתן על ישראל ועל הסכם השלום בין ישראל-למצרים"

יצויין כי בשבוע שעבר העביר סגן השר לשת"פ אזורי איוב קרא מסר לפיו ישראל מעוניינת בשת"פ בין ישראל לסעודיה בין הייתר בייבוא נפט סעודי תמורת ייצוא גז ישראלי.

השארת תגובה