וועידת 'דגל התורה' תינעל היום; "יוצאים למפקד"

וועידת 'דגל התורה' נכנסת ליומה השלישי והאחרון, היא תינעל בנאומו של מרן הגראי"ל שטיינמן שיגיע למושב 'חפץ חיים' ויישא דברים • הבשורה המרכזית עד כה מהוועידה: הליכה לפריימריז פנימיים בתוך יהדות התורה

גפני בועידת דגל התורה
גפני בועידת דגל התורה

וועידת 'דגל התורה' נכנסת ליומה השלישי והאחרון, היא תינעל בנאומו של מרן הגראי"ל שטיינמן שיגיע למושב 'חפץ חיים' ויישא דברים.

וועידת 'דגל התורה' הנוכחית הציפה בחזרה את שאלת הייצוג הפנימי בתוככי מפלגת 'יהדות התורה' ושאלת מפתח הייצוג השוויוני בין חסידים לליטאים.

במסגרת המושב אמש, הוצגו בהוראת יו"ר הסיעה, ח"כ משה גפני, על ידי מנהל המחלקה המוניציפאלית בדגל התורה, מנחם שפירא, פילוח נתוני ההצבעה למפלגת יהדות התורה מהבחירות האחרונות בערים ירושלים, בני ברק ומודיעין עילית.

כידוע, מפתח החלוקה הקיים מזה שנים ארוכות של 60-40 לטובת החסידים, כשמפעם לפעם עלו מקרב אנשי דגל התורה טענות לעוול ולחוסר ייצוג ההולם את קהל מצביעיהם. כעת, מבהירים בסיעה כי הם יוצאים למפקד ארצי, עם או בלי אגודת ישראל.

"אנחנו קוראים להם לשתף פעולה יחד איתנו. באם הם יסכימו מה טוב ובאם לא – נפעל לבד", אמר ח"כ גפני בהתייחסו למפקד המתוכנן.

לדברי ח"כ גפני, "אנחנו ניכנס לגדולי ישראל ונגיד להם שזאת ההמלצה שלנו, וכמובן שנעשה מה שיראו לנו ונציג להם את הנתונים – לפני שנביא את זה לאגודת ישראל. במידה ונקבל את ההוראה הזאת ואגודת ישראל לא תשתף פעולה, אנחנו עושים את המפקד, נגיע לבחירות ונדע איפה אנחנו עומדים, כמה מצביעים יש לדגל התורה".

גפני הוסיף: "אני מאוד מקווה ואנחנו קוראים להם לשתף פעולה עם הנתון הזה שהוא הנתון הנכון ביותר. אם יש אצלם מישהו שאומר שהנתון לא נכון – אני מזמין אותם לשולחן שיביאו נתונים אחרים. אלו הנתונים של יהדות התורה מהבחירות הקודמות".

אחרי דבריו הברורים של גפני הוצגו לבאי הוועידה גרפי ההצבעה משלושה ערים חרדיות מרכזיות. על פי הנתונים המעניינים, בבחירות האחרונות לכנסת, בירושלים, הצביעו בפועל: ליטאים – 32,434, חסידים – 19,231, כאשר ברשימת המאגר הפוטנציאלי יש 34,189 ליטאים ו-24,816 חסידים.

בבני ברק הצביעו בפועל: ליטאים – 28,354, חסידים – 18,624. ברשימת המאגר הפוטנציאלי: ליטאים – 32,819 וחסידים – 23,630. ואילו במודיעין עילית הצביעו בפועל: ליטאים – 12,336, חסידים – 2,708. ברשימת המאגר הפוטנציאלי: ליטאים – 13,108 וחסידים – 3,241.

השארת תגובה