קרמיקה למטבח כפרי ♦ כך תתאימו בין המצוי לרצוי

מטבח כפרי בנוי על מינימליזם מסוים ולכן רצוי לבחור אריחים קטנים ולא גדולים ♦ לעיתים מדובר בהוצאה כספית גדולה יותר וזמן עבודה ממושך ♦ בסופו של תהליך זה ישתלם לכם מבחינת העיצוב והחיבור בין האריחים לשאר חלקי המטבח

מטבח כפרי
מטבח כפרי

עבדתם קשה בשביל שיהיה לכם בית בסגנון כפרי או לפחות מטבח כפרי בבית, מטבח עץ מינימליסטי שמעניק תחושה נעימה כאילו אתם נמצאים בכפר ולא בעיר. עבדתם קשה אך עכשיו הגיע הזמן לשאלה הגדולה או יותר נכון לבחירה הגדולה, באיזו סוג של קרמיקה למטבח תשתמשו.

כידוע יש לכם לא מעט אפשרויות בחירה, הן מבחינת סוגי הקרמיקה והן מבחינת העיצוב שלהם, שאלת העיצוב תבוא לידי ביטוי בכל הקשור לצבע ולסגנון האריחים וגם בכל הקשור לגודל שלהם. כעת אפשר לגשת לשאלה כיצד לבחור אריחי קרמיקה למטבח, בצורה הרבה יותר בטוחה.

לפני שנתחיל, עלינו להזכיר שניתן לרכוש אריחי קרמיקה במקומות שונים, כשההמלצה היא לרכוש תמיד אצל חנויות שמתמחות בכך או אצל היבואנים עצמם, כלומר לא לפנות למקומות ש"על הדרך" מוכרות אריחי קרמיקה ומומלץ גם לא להזמין באינטרנט. תלכו לחנות, ותראו בעצמכם את האריחים, רק לאחר מכן תבחרו מה אתם רוצים ותקנו.

בין הרצוי למצוי – בוחרים אריחי קרמיקה למטבח כפרי

כשאנחנו מחליטים על מטבח כפרי, אנחנו צריכים לבנות מטבח מעץ בהיר, עץ אורן או אלון, בדרך כלל מדובר על מטבח בצבע חום בהיר, אשר מעטר את כל המטבח. לפיכך האריחים צריכים להתאים לצבע זה. יתרה מזו, הם לא יכולים להיות חלקים, מאחר ואז תהיה התנגשות בעיצוב, בין ארונות מטבח שהם מחוספסים מעצם היותם דומים לעץ כפרי לבין אריחי קרמיקה שהם חלקים.

לכן אנחנו צריכים ללכת על אריחי קרמיקה למטבח שהם בצבע חום או צבעים קרובים אליו, נניח בורדו, ואסור שהם יהיו חלקים לגמרי, רצוי שהם יהיו מחוספסים, משויפים. כך הצבע נראה הרבה יותר מתאים למטבח. יש לציין, שמוטב לא להשתמש באותו צבע של הארונות והשיש, כי אז לא תהיה התנגדות והדבר ייראה כמו יחידה אחת, דבר שהוא פחות נעים לעין.

יש שתי שאלות נוספות שצריך לשאול כשבוחרים אריחי קרמיקה: הראשונה היא גודל האריחים, שאלה זו גם משפיעה על עיצובם. השאלה השנייה היא, מה לגבי ניקיון? אילו אריחים ידרשו פחות ניקיון?

  • נתחיל עם השאלה השנייה דווקא, סביר להניח שאחרי בישול, במיוחד בישול בשמן, נצטרך לנקות את האריחים, היתרון של אריחים כהים, שהלכלוך פחות נראה לעין, עם זאת הכתמים עלולים להישאר זמן רב אם לא ננקה אותם ויהיה קשה להסירם עם הזמן.
  • לגבי השאלה הראשונה, הרי שמטבח כפרי בנוי על מינימליזם מסוים, ולכן רצוי לבחור אריחים קטנים ולא גדולים. זה יכול ליצור בעיה, מאחר ולעיתים מדובר בהוצאה כספית יותר גדולה וזמן עבודה ממושך אך זה משתלם מבחינת העיצוב והחיבור בין האריחים לשאר חלקי המטבח.
  • לסיום, חשוב מאוד לערוך הדמיה של המטבח עם האריחים שאתם רוצים לרכוש לפני הרכישה, כך תוכלו לדעת אם הם מתאימים לכם או לא.
השארת תגובה