אין פתרון: קראוונים לא יחברו את רמות לירושלים

למרות הניסיונות מצד עיריית ירושלים להביא לפתרון הלכתי מוסכם שיאפשר את קריאת המגילה בשכונת רמות ביום טו' באדר נראה כי זה לא יקרה השנה • העירייה לא תציב מבנים ניידים שיחברו את השכונה לשאר חלקי העיר

רמות
רמות

למרות הנסיונות מצד עיריית ירושלים להביא לפתרון הלכתי מוסכם על כל הדעות שיפתור את הסאגה ההלכתית הסבוכה סביב מעמדה של שכונת רמות שבבירה ויאפשר את קריאת המגילה ביום טו' באדר כשאר חלקי העיר נראה כי זה לא יקרה השנה.

במשך שנים ארוכות נהגו כמעט כל בני עדות המזרח לקרוא את המגילה כפסקו של מרן הגר"ע יוסף ביום יד' באדר ואילו בני אשכנז ומקצת מבני עדות המזרח בעיקר יוצאי מרוקו שפוסקים כשיטת הגר"ש משאש לקרוא את המגילה ביום טו' באדר. במהלך השנים עלו מספר פעמים יוזמות כאלו ואחרות כדי להביא לפתרון הבעייה ולחבר בין שכונות ירושלים לשכונת רמות אולם המהלכים לא צלחו.

בעבר חשפנו ב'כל הזמן' כי ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מינה את סגנו יו"ר ועדת התכנון בעיר מאיר תורג'מן לעסוק בסוגיה הסבוכה ולהביא לפתרונה. ואף נפגש עם גורמים הלכתיים בהם הראשונים לציון הגר"י יוסף והגרש"מ עמאר. אך מתברר כי למרות הרצון העז להביא לפתרון זה אינו נראה באופק.

ממידע שהגיע לידי 'כל הזמן' עולה כי גם רעיון הצבת מבנים ניידים אשר אינו מקובל על חלק מפוסקי ההלכה ובהם רבה של ירושלים הראש"ל הגרש"מ עמאר ירד מהפרק ולמרות השמועות כי השנה יוצבו קראוונים על מנת לחבר בין חלקי העיר העירייה לא תציב מבנים שכאלו ואף לא תאפשר את הצבתם על ידי גורמים אחרים.

כזכור בשנה שעברה חלה התפתחות מסויימת בגינה הורה הראשון לציון הגר"י יוסף לנהוג בשכונת רמות כ'מוקפין חומה' אך הראשון לציון הגרש"מ עמאר הורה מספק לנהוג בי"ד באדר אך הבטיח כי יוציא חוו"ד מנומקת עד לפורים תשע"ו ולאחרונה הגיע להכרעה ההלכתית והוציא חוברת הלכתית מנומקת בסופה הוא מורה כי מי שפוסק לפי דעתו ההלכתית של הגר"ע יוסף צריך לקיים את ימי הפורים ביד' באדר.

3 תגובות
  1. היום הציבו קראוון ירוק של קק"ל בשטח……………….

  2. זה קרואן משנה שעברה ולא של קק"ל
    לקק"ל אין שום סיבה להניח שם קרואון

  3. שמעתי שהשסניקים הגיעו להסכמה עם ברקת, שהם יציבו שם קראוונים, והעיריה תעלים עין מזה. שידעו להם שזה לא שווה כלום, כי זה עומד בלי רישיון, והוי גזל, כך שהקארוונים לא שווים כלום.
    אחרים מספרים ששס מכרו את השבת בשביל הצבת הקארוונים, בשביל להרוס את הרב עמאר. אוי להם מיום הדין.

השארת תגובה