השר גלנט: "אעגן את הבטחתי בנושא דיור לחרדים"

שר השיכון והבינוי האלוף במילואים יואב גלנט ויו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני השתתפו אתמול בסיור במועצה המקומית רכסים עם ראש המועצה הרב יצחק רייך • השר גלנט: "2,000 יחידות הדיור ב'גבעת הפרסה' שברכסים יאושרו לאלתר' אנו מחוייבים למתן פתרון למצוקת הדיור החרדי"

בסיור שערך אתמול שר הבינוי האלוף במיל' יואב גלנט יחד עם יו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני במועצה המקומית 'רכסים' הצהיר שר הבינוי והשיכון על מחויבותו למתן פתרון למצוקת הדיור של הציבור החרדי. גלנט, שהיה אורחו של ראש המועצה ברכסים הרב יצחק רייך, הגיע בשעות הבוקר יחד עם יו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני לבניין המועצה המקומית רכסים שם קידמו את פניו ראש המועצה הרב יצחק רייך, יחד עם רבני העיר וחברי המועצה. לאחר קבלת פנים קצרה, יצאה המשלחת, שכללה את הנהלת מחוז הצפון במשרד השיכון, בראשות הגב' נירית מיכאלי, לסיור באתרים מרכזיים במועצה . הסיור החל בנקודה תצפית המשקיפה אל עבר גבעת הפרסה, שם קיבלו סקירה רחבה ממתכנן פרויקט גבעת הפרסה מר אורי וידן ומאדריכל הנוף של הפרויקט מר עמיר בלום. גבעת הפרסה יש לציין הינה פרויקט הנמצא באישורים מזה למעלה מ-25 שנה, והיותו מעוכב, עוצר את התפתחותה של המועצה המקומית רכסים.

משם המשיכו אל 'גבעת הפרסה', המשקיפה על כל שטחי המועצה המקומית רכסים. הרב רייך נתן סקירה מנקודת תצפית זו על התפתחות המועצה האזורית רכסים במהלך השנים מאז הקמתה. הרב רייך הציג את תוואי כביש 6 האמור להתחבר למנהרת רכסים – מה שיקצר משמעותית את הדרך אל מרכז הארץ וממנה. כמו כן סקר ראש המועצה הרב רייך את החסמים העומדים בפני בניית 2,000 יחידות דיור בגבעת הפרסה, ובפני בנייתם של מבני ציבור שאמורים להעניק מענה לתושבי גבעת הפרסה כמו גם לתושבי רכסים כולה. במקום הוצגו השטחים שהוקצו לשם בניית מבני ציבור, וכן הוצגו השטחים בהם אמורות להבנות כ-2,000 יחידות הדיור שיעניקו תשובה הולמת לבעיית הדיור החמורה הקיימת ברכסים בפרט ובמגזר החרדי ככלל.

הרב מנחם שפירא מנהל המחלקה המוניציפאלית של דגל התורה וסגן ראש עיריית בני ברק סקר בפני שר השיכון את בעיית הדיור בקרב הציבור החרדי בארץ ישראל וציין בפני השר שבניית 2,000 יח"ד ברכסים יהווה פתרון משמעותי למצוקת הדיור החרדי.

לקראת סיום הסיור בשטחי המועצה, התקיימה באולם מועצת העיר ישיבת עבודה מקצועית בהשתתפות בכירי משרד הבינוי והגורמים המקצועיים המלווים את התוכניות לבניית גבעת הפרסה ובהשתתפות סגן ראש המועצה הרב דן כהן וחברי המועצה הרב אברהם מישקובסקי, הרב שלמה הומינר מנהל ישיבת כנסת חזקיהו, הרב פנחס ברויאר, הרב נתנאל חייק והרב יואב טל. את הישיבה פתח רבה של רכסים הרב משה תנעמי שבירך את שר השיכון והבינוי – יואב גלנט  בברכת ברוך הבא ונשא תפילה שיזכה לפעול למען עמלי התורה ולומדיה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני סיפר לשר גלנט כיצד הוא מגיע לצפון וליבו דואב כשהוא רואה את השפע שיש למועצות האחרות, בהן הכל מתקדם ומתפתח ורק רכסים נשארת מאחור. הרב גפני הוסיף: "אני מקווה שלאחר הסיור המקצועי שערכנו נשמע ונתבשר שרכסים עומדת על סדר היום במשרד הבנוי".  

עם סיום דבריו של הרב גפני הוזמן השר יואב גלנט לסכם את התרשמותו מן הסיור. השר פנה אל המשתתפים כמי שעובר לעשייתו: "הנושא המרכזי בעיני, זה איך להביא לביצוע של התוכניות, הדברים מתבקשים, לאור הסיור שערכתי ולאור התפתחות הציבור החרדי."

"אני רוצה שייצא סיכום שלי בשם משרד הבנוי יחד עם הנהלת מחוז הצפון מהפגישה היום, אנחנו במשרד השיכון מאמצים את תוכנית גבעת הפרסה, אנחנו רואים אותה כתהליך שאנחנו מניעים אותו ודורשים מכל הגורמים לקדם את התוכנית" גלנט ציין כי "בחינות תכנית גבעת הפרסה שנמצאות בבדיקה כבר 25 שנה הסתיימו, אנחנו נמצאים כעת בשלב המימוש!, כעת נדאג שהיא תצא לביצוע, אנחנו נעגן את זה בנספח החלטת הממשלה בנושא דיור לחרדים. אנחנו במשרד השיכון יחד עם שר האוצר ח"כ משה כחלון בדעה אחת, ומתכוונים לפעול בכל הכח לסייע בעניין זה. אנו מתכוונים לעשות הכל כדי לקדם פתרון אמיתי למצוקת הדיור בציבור החרדי, כמובן מתוך מאמץ לשמר את ערכי הטבע במסגרת אישורי התוכנית."

בחלק האחרון של נאומו ציין השר גלנט: " כדי לשמור על הרצף בין השכונה החדשה – גבעת הפרסה לבין השכונות הישנות אתקצב בניית פארק עירוני שייתן מענה לילדי היישוב כולו. בנוסף אדאג לסייע לראש המועצה באיגוד המשאבים ולהשלים את התקציב על מנת לבנות במהירות האפשרית את המבנה הרב תכליתי החסר כל כך ברכסים, כמו כן דבריו של ראש המועצה הרב רייך שסקר את הנושא של שיקום שכונות, הגיעו לדלת פתוחה היות  ובימים אלה בדיוק, פרויקט שיקום השכונות נמצא על שולחני ובעוד מספר חודשים, אנו נצא למהלך רב שנתי של שיכום שכונות ורכסים תהיה גם היא חלק מן הפרויקט החשוב הזה."

צילום: זום אאוט הפקות

 

השארת תגובה