לונדון מחכה לו • אדלשטיין לביקור ממלכתי בבריטניה

יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין ימריא מחר בבוקר לביקור רשמי בפרלמנט הבריטי • בקרב ארגוני ה BDS קיימת תכונה מזה שבועיים לקראת ביקורו של אדלשטיין • אדלשטיין: אני גאה לייצג את הכנסת ומדינת ישראל גם כמתיישב ביו"ש

יו"ר הכנסת אדלשטיין עם ראש ממשלת בריטניה במשכן הכנסת
יו"ר הכנסת אדלשטיין עם ראש ממשלת בריטניה במשכן הכנסת

בצל החרמות וההפגנות המתוכננות נגדו, יו"ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין ימריא מחר בבוקר לביקור רשמי בפרלמנט הבריטי שם יתקבל כאורחו של יו"ר בית הנבחרים ג'ון בארקו. במשלחת ייקחו חלק חברי הכנסת חיליק בר, יואב קיש ורויטל סוויד.

זוהי הפעם הראשונה שיו"ר כנסת מוזמן כאורח רשמי לפרלמנט הבריטי לשאת בו דברים. במהלך הביקור מתוכננות לאדלשטיין פגישות עם ר"מ בריטניה, דויד קמרון, שר החוץ פיליפ האמונד, יו"ר הפרלמנט ג'ון ברקו ויו"ר בית הלורדים פרנסס ד'סוזה וחברי ועדת החוץ וועדת הביטחון.

בקרב ארגוני ה BDS קיימת תכונה מזה שבועיים לקראת ביקורו של אדלשטיין ונאומו בפרלמנט הבריטי, זאת בעקבות דבריו של נציג הרשות הפלסטינית בבריטניה שטען כי "הזמנתו של אדלשטיין, כמתנחל, נותנת לגיטימציה לכיבוש הישראלי. אדלשטיין ידון עם עמיתיו גם על נושא במו"מ עם הפלסטינים, האנטישמיות ושנאת הזרים הגואה.

ערב צאתו אמר אדלשטיין: "אני גאה לייצג את הכנסת ומדינת ישראל גם כמתיישב ביו"ש. בכל פגישותיי ונאומיי אדגיש את האמת של ישראל ואהדוף בכל כוחי את השקרים הטמונים בחרמות על כל צורותיהן". באשר לקיפאון במו"מ עם הפלסטינים אמר אדלשטיין: "אבהיר כי ישראל מעוניינת לחיות בשלום עם שכניה. אולם השלום לא יושג באמצעות חרמות המוסיפות שמן למדורת האנטישמיות ומעודדות את דחיית קיומה של ישראל. השלום יגיע אך ורק באמצעות השקעה באזורנו ובאמצעות עידוד שיתופי פעולה עם אותם שכנים, על מנת להפוך את המזרח התיכון למקום טוב יותר עבור כולנו".

השארת תגובה