"מצוה להלשין" • הראשון לציון במאבק נגד עברייני תנועה

פסק הלכה: ראיתם נהג שמשחק בטלפון בשעת הנסיעה? תעדכנו את המשטרה • "זה פיקוח נפש הדברים האלה. תהיה מוסר" • הדברים נאמרו במהלך שיעורו של הגר"י יוסף שבוע לאחר תאונת האוטובוס הקשה בשבוע שעבר

אמש במהלך שיעורו השבועי של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף המשודר בלווין ונמסר בפני מאות משתתפים בהיכל בית הכנסת 'היזדים' בירושלים התייחס הגר"י יוסף לתאונת האוטובוס הקשה שאירעה בשבוע שעבר בכביש 1, בה נהרגו שישה בני אדם.

הגר"י יוסף פסק כי מצווה למסור פרטיו של אדם "שמשחק בטלפון" בזמן נהיגה למשטרה. "מצווה להלשין על דבר כזה כדי למנוע את התאונות האלה". אמר.

"אם אתה רואה נהג שנוסע, עוקף מימין, עוקף משמאל, משתולל בכביש, מיד תעקוב אחרי המספר שלו ותטלפן למשטרה. מצווה להגיד", אמר הרב בשיעורו. בניסיון למנוע הישנות של תאונות מעין אלה, הוסיף הראשון לציון "אם יש שכן שמבקש רישיון או לומד נהיגה והוא מכיר אותו, והוא שתיין גדול השכן הזה, כל הזמן שותה, וינהג שתוי, מותר להלשין עליו למשרד הרישוי", ציין הרב. הגר"י יוסף אף התייחס למקרים של מחלת הנפילה, מחלה שהתפרצותה עלולה להוביל לתאונות "כל שכן אם שכן שלו יש לו חס ושלום חולי הנפילה, מותר לטלפן למשרד הרישוי ולומר להם שפלוני יש לו מחלת הנפילה, חס ושלום הוא באמצע הנהיגה יכול לקבל התקפה".

"כמה זה חשוב שאדם ילמד טוב את חוקי התעבורה. ראינו השבוע מה שקרה, איזה אסון כבד", סיכם ואף הרגיע את חששותיהם של שומעי לקחו בדבר החשש להיחשב 'מוסר' "זה פיקוח נפש הדברים האלה. תהיה מוסר", אמר.

כזכור בתאונה הקשה נהרגו שישה בני אדם וכ-12 בני אדם נוספים נפצעו בדרגות שונות חלקם אף מאושפזים בבתי החולים בדרגות שונות וזאת לאחר שהאוטובוס בו היו התנגש במשאית סמוך למחלף ענבה שמחבר בין כביש 1 לכביש 431. נהג האוטובוס, חיים ביטון, נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

השארת תגובה