חבר הכנסת הגיע לגדר ותיעד: השבחי"ם עוברים דרכה

יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן יצא לסייר במטה יהודה סמוך לציר חוסאן וגילה מחדלים ביטחוניים חמורים • הוא ראה את הפרצות בגדר בהן נכנסו עשרות פלסטינים ושוחח עם חלקם • "עלינו לפעול עכשיו לפני שחס וחלילה יקרה משהו"

יו"ר סיעת 'כולנו' חבר הכנסת רועי פולקמן הגיע לסיור ביישובי מטה יהודה הסמוכים לציר חוסן מספר חודשים לאחר שהעלה יחד עם חברי כנסת נוספים, הצעה לסדר בעניין הסכנה המוחשית בציר. פולקמן ביקש להעלות על סדר היום את חששם של תושבי צור הדסה, מבוא ביתר וישובים נוספים מהאירועים החבלניים העויינים המתרחשים באזור ומכניסת פלסטינים דרך היישובים באין מפריע, ללא מענה בטחוני הולם בעוד שהתושבים נאלצים להתנדב ולערוך סיורים ביישובים בהם מתגוררים ללא שום סמכות חוקית לפעול.

ח"כ פולקמן החל להתעסק בנושא בחודש נובמבר האחרון כשהגיע להפגנת התושבים שהתקיימה אז ושמע את החשש, תחושת התסכול והפחד שמלווה את תושבי היישובים הנמצאים בתוך תחומי הקו הירוק, לאחר שבשנתיים האחרונות חלה עלייה חדה במספר האירועים על הציר המחבר בין יישובי מטה יהודה, בניהם השלכת חומצה על משפחה, ניסיונות דקירה, בקבוקי תבערה ועוד.

הסיור החל במבוא ביתר, שם נכחו נציגי ועד מכל יישובי הגזרה, תושבים, גורמי בטחון ומח"ט עציון לשעבר – מרסל אביב שהציג את הנעשה בגזרה ומה צריך לשפר בעקבות המצב הביטחוני המתמשך: "איפה שעוברים אנשים, יעבור נשק" אמר המח"ט לשעבר.

דרור כהן, תושב צור הדסה שהשתתף אף הוא בסיור אמר כי "אין לנו שמירה חיצונית של הצבא מעבר לגדר. היישוב הולך וגדל וכבר מגיע עד לקו הירוק אך ההנחיות לא השתנו. הכתובת על הקיר ואנחנו חיים מיום ליום בנס"

במהלך הסיור הגיע פולקמן עם התושבים לגדר הסמוכה לואדי פוקין שם ראה את הפרצות הרבות בגדר שבהן נכנסו באין מפריע עשרות פלסטינים ללא אישורים וללא מענה בטחוני במקום. ח"כ פולקמן פנה לאחד מן המסתננים, ענה לו האחרון כי הוא מחברון. תוך כדי הסיור אחד מהתושבים התקשר למשטרה ולאחר המתנה של חצי שעה הגיע כוח של מג"ב למקום אך הפלסטינאים כבר לא היו במקום. כוח מג"ב הצדיק את הטענות שעלו במהלך הסיור ואמר כי הנחיות הביטחון חייבות להשתנות לאור המציאות הביטחונית והרחבת היישובים עד לקו הירוק.

עם תום הסיור בו התגלו המחדלים הקשים אמר יו"ר סיעת כולנו חה"כ רועי פולקמן: "אזור צור הדסה, מבוא ביתר והמושבים סביבם חשופים ביטחונית באופן מדאיג ועלינו לפעול עכשיו לפני שחס וחלילה יקרה משהו. יש לשפר את המכשול באזור ציר עוקף חוסן, לקדם את בניית הגדר למניעת שב"חים בגזרת ביתר וצור הדסה ולתגבר את מרכיבי הביטחון ההיקפי ביישובים בגזרה. עושה רושם שרמת התיאום בין צה"ל למשטרה בגזרה איננה מספקת ואלפי תושבי האזור יחד עם עשרות אלפי אזרחים הנוסעים בציר חשופים לסיכון ביטחוני. אמשיך ללחוץ על הגורמים הרלוונטיים למצוא פתרון מהיר ויעיל עבור התושבים הסמוכים לציר חוסן. אי אפשר להמשיך ולהסתמך על ניסים".

השארת תגובה