הכירו את הסוכן 001 • נבחר ראש השב"כ החדש

עם תום כהונת ראש השב"כ הנוכחי יורם כהן, הודיע הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו של נדב ארגמן לתפקיד ראש השב"כ הבא • ארגמן מכהן כיום כסגנו של ראש השב"כ הנוכחי • נתניהו: בטוח שהשב"כ ימשיך להתחזק

נדב ארגמן
נדב ארגמן

עם תום כהונתו של ראש השב"כ הנוכחי יורם כהן הודיע הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטתו למנות את נדב ארגמן לתפקיד ראש השב"כ הבא.

ארגמן בן ה55 המכהן כיום כסגנו של ראש השב"כ הנוכחי התגייס לצה"ל ליחידה מובחרת בשנת 1978 לאחר מכן בשנת 1983 התגייס לשירות הביטחון הכללי ושירת במגוון רחב של תפקידים מבצעיים.

בין השנים 2003-2007 כיהן ארגמן כראש אגף המבצעים בשב"כ ולאחר מכן היה 4 שנים נציג השב"כ בארה"ב. עם חזרתו מונה לתפקיד סגן ראש שירות הביטחון במשך 3 שנים. בספטמבר 2014 הושאל ארגמן לוועדה לאנרגיה אטומית, ובספטמבר 2015, חזר לתפקיד סגן ראש השירות בעקבות בקשתו של ראש השירות יורם כהן, עם מינוי של רוני אלשיך למפכ"ל המשטרה. כעת מתברר כי חזרתו לשירות הביטחון הכללי הייתה מתוך מטרה למנותו לתפקיד הסוכן מספר 1.

לארגמן תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה, תואר שני במדעי המדינה ותואר שני נוסף בביטחון ואסטרטגיה מאוניברסיטת חיפה, אותו סיים בהצטיינות יתרה, במסגרת הלימודים במכללה לביטחון לאומי.

עם פרסום ההחלטה למנות את נדב ארגמן לתפקיד ראש השב"כ אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "לנדב ארגמן ניסיון מבצעי ופיקודי מוכח ועשיר ביותר בשירות הביטחון בכללי" והוסיף כי הוא סמוך ובטוח שהשב"כ תחת פיקודו של ארגמן ימשיך להתחזק במישור המבצעי והטכנולוגי וימשיך להגן על ביטחונה של ישראל.

חבר הקבינט ויו"ר ועדת חוץ וביטחון לשעבר, השר זאב אלקין, בתגובה להחלטת רה"מ על מינוי ראש השב"כ: "אני מברך את נדב ארגמן על המינוי העתידי לראשות השב"כ ומאחל לו בהצלחה. נדב בין המנוסים והמקצוענים ביותר בשירות הביטחון הכללי ותרם בעבר תרומה אדירה במאבק נגד הטרור הרצחני, כולל בימי מבצע 'חומת מגן'. נדב נכנס לתפקיד זה בתקופה המאתגרת והמורכבת ביותר, כאשר התמודדות עם הטרור הפלסטיני ועם תהליכי אובדן השליטה של הרשות הפלסטינית יהפכו את הארגון לגורם מרכזי בשמירה על בטחון אזרחי ישראל" דברי אלקין

השארת תגובה