לא רצויים? אזרחים יידרשו להזדהות בדיוני הועדות

אורחי ומשתתפי דיוני וועדות הכנסת, יזדהו בכניסה לאולם הוועדה באמצעות קורא כרטיסים • מחר יחל פיילוט ניסיוני בוועדת חוקה של הכנסת • מנכ"ל הכנסת רונן פלוט: אנחנו מציבים סטנדרטים חדשים של שקיפות

עמדת קורא הכרטיסים
עמדת קורא הכרטיסים

לראשונה בכנסת: אורחי ומשתתפי דיוני וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת, יזדהו בכניסה לאולם הוועדה באמצעות קורא כרטיסים.

מדובר בהמשך להחלטה כי כל הלוביסטים יזדהו בכניסתם לדיוני ועדות הכנסת, ובעקבות כך אף החליט מנכ"ל הכנסת, רונן פלוט להעלות הילוך ולחייב את כל באי ומשתתפי הדיונים בוועדות הכנסת להזדהות בכניסתם לאולם הוועדה באמצעות העברת אישור הכניסה שלהם לכנסת, על גבי קורא כרטיסים מיוחד שהוצב בכניסה לאולם הוועדה.

ההחלטה תיושם לראשונה כפיילוט ניסיוני בוועדת חוקה כשהמערכת החדשה הוצבה בכניסה לאולם ועדת החוקה, חוק ומשפט, וזו תחל לפעול בדיוני הוועדה שיחלו מחר בבוקר. פלוט אמר "הכרזנו על שקיפות בעבודת הכנסת, והיום אני מעלה את הרף, ומציב סטנדרטים חדשים של שקיפות. כל אדם שיבקש להיכנס לדיוני וועדות הכנסת, יזדהה באמצעות אישור הכניסה שניתן לו, ושמו יופיע אוטומטית בפרוטוקולים של דיוני הוועדות. אני משוכנע שהמהלך ישפיע על איכות ושקיפות הדיונים וייטיב עם מקבלי ההחלטות" אמר פלוט.

יצויין כי הרקע להחלטה הינו בקשת מחלקת הפרוטוקולים של הכנסת, שביקשו לדייק בשמם ובתפקידם של משתתפי הדיונים. אך מנכ"ל הכנסת החליט לשדרג את המערכת ולהשתמש בה לצורך שקיפות ולהזדהות מלאה של כל המשתתפים בדיונים.

יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת, ח"כ ניסן סלומינסקי, בירך על עריכת הפיילוט ואמר: "יש חשיבות עצומה לשקיפות באי ומוזמני הוועדות. כך בכל וועדה, בוודאי בוועדה פעילה ומחוקקת כוועדת חוקה חוק ומשפט. אני מברך על המהלך ומאמין שיצליח אצלנו באופן שיהפוך להיות הילך רווח בכול וועדות הכנסת".

השארת תגובה